تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
plusresetminus
حزب الله: یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه خود در سمپوزیوم بررسی پادمان‌های بین المللی گفت که ایران به بیشتر تعهدات خود عمل کرده است.
۰
کد مطلب : ۶۶۸۹۰
ایران به بیشتر تعهدات خود عمل کرد
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،  آمانو در این سمپوزیوم که برای بررسی پادمان های بین المللی برگزار شد، گفت: در نوامبر سال 2013 آژانس و ایران توافق کردند که برای حل مشکلات کنونی و گذشته تحت یک «چارچوب همکاری» با یکدیگر همکاری کنند.
 
وی با بیان این که اعمال پادمان ها در ایران هنوز یک موضوع اصلی در دستور کار آژانس است، ادامه داد: هیات مدیره ما به آژانس اجازه داد که نظارت و راستی آزمایی در رابطه با اقدامات مربوط به موضوع هسته ای را که در برنامه اقدام مشترک مورد توافق بین ایران و گروه 5+1 تعیین شده بود، انجام بدهد.
 
مدیر کل آژانس انرژی اتمی همچنین گفت: این موضوع برای کارکنان پادمان حجم کاری بالایی را در بر داشت. در واقع، تلاش ما برای راستی آزمایی اقدامات ایران تحت برنامه اقدام مشترک دو برابر شده است.
 
وی افزود: این تلاش تاکنون نیازمند منابع قابل توجهی به جز منابع مالی بوده است. بسیاری از خبره ترین ناظران و تحلیلگران ما در حال حاضر خود را به طور تمام وقت وقف موضوع ایران کرده اند و این بدان معناست که آنان دیگر برای کار در بخش های دیگر در دسترس نیستند.
 
آمانو همچنین گفت: آژانس همچنان در حال راستی آزمایی عدم انحراف در مواد و برنامه هسته ای است که ایران تحت توافق پادمان ها به آن متعهد شد.
 
اما آژانس در مقامی نیست که تضمین معتبری درباره نبود مواد هسته ای و فعالیت های اعلام نشده در ایران بدهد. بنابر این آژانس نمی تواند نتیجه بگیرد که تمامی مواد هسته ای در ایران در اختیار فعالیت های صلح آمیز قرار گرفته است.
 
وی در پایان گفت: برای این که تمامی این مشکلات را حل کنیم، بسیار مهم است که ایران در زمان مقرر به تمامی اقدامات عملی که در چارچوب همکاری توافق شده است، عمل کند.
 
وی درپایان گفت که این کشور همچنین باید اقدامات جدیدی پیشنهاد کند که ما بتوانیم برای رفتن به گام دوم بر آن توافق کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین