تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
plusresetminus
حزب الله:مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی، گفت: از مردم درخواست می‌کنم از 15 آبان که نظارتها در نظام سلامت تشدید می شود، وجه اضافی بابت هزینه های درمانی پرداخت نکنند.
۰
کد مطلب : ۶۶۹۸۰
پول زیرمیزی به پزشکان ندهید
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، دکتر سید محمود طباطبائی در جلسه انجمن صنفی بیمارستانهای خصوصی، اظهار داشت: بازنگری جدید کتاب ارزش نسبی توسط وزارت بهداشت و هیئت دولت، نهایی و ابلاغ شده است، براین اساس بیمارستانهای خصوصی نیز موافقت کردند که همراهی خود را با دولت در مسیر طرح تحول سلامت داشته باشند.

وی گفت: وزارت بهداشت در سال جاری کاری انقلابی برای برطرف کردن دغدغه‌های بیماران در حوزه خدمات بستری انجام داد که در این مسیر حضور نظام پزشکی و بخشهای خصوصی برای همکاری با وزارت بهداشت و دولت یک مهر تایید به حساب می‌آید.

طباطبایی درباره بازنگری کتاب کالیفرنیا که برخی به خصوص گروههای پیراپزشکی بر روی آن نقدهایی دارند، تصریح کرد: البته شاید در شرایط موجود برای گروههای پیراپزشکی مفاد این کتاب خیلی هماهنگ نباشد ولی این بازنگری در کتاب کالیفرنیا قدم نخستی بود در مسیر رسیدن به عدالت در حوزه سلامت.

مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: البته ناگفته نماند هنوز با تعرفه‌های واقعی فاصله زیادی داریم، سالها ضریب k تغییری نکرد، حداقل برای 5 سال ثابت ماند، حتی با وجود آنکه کتاب ارزش نسبی کنونی بازنگری شده است، ما با تعرفه‌های واقعی هنوز فاصله داریم، ولی در این بازنگری جدید 1700 خدمت جدید دارای تعرفه شدند. بنابراین بسیاری از مشکلات بیماران، پزشکان و بیمارستانها که دردسرهای بسیاری برای نظام پزشکی داشت برطرف می‌شوند، یعنی در گذشته یک سوم از خدمات بدون تعرفه بودند و با این بازنگری گله‌مندی‌ها کمتر می‌شود، امیدواریم در مسیری گام بر داریم که رابطه مالی بین پزشک و بیمار وجود نداشته باشد و حوزه ثالثی یعنی همان بیمه‌ها این هزینه‌ها را پرداخت کنند.

طباطبایی درباره اینکه آیا با این بازنگری و اجرای کتاب ارزش نسبی، معضل دریافتهای غیرمتعارف برطرف می‌شود، افزود: اجرای کتاب ارزش نسبی از اول مهر آغاز شده ولی از 15 آبان نظارتها شروع می‌شود. مردم باید در اجرای این کتاب به ما کمک کنند، بنابراین بنده خواهش می‌کنم در هر موقعیتی که قرار گرفتند وجه اضافه پرداخت نکنند.

مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی تاکید کرد: امیدواریم طی یک برنامه 4 تا 5 ساله با تقویت اعتبارات و برنامه‌ریزی متناوب بتوانیم قیمت خدمات سلامت را در حوزه تعرفه‌ها واقعی کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین