تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
plusresetminus
حزب الله : عضو اتحادیه نانوایان شهر اصفهان گفت: از یکماه و نیم پیش در اصفهان سهمیه آرد بیش از ۴۰ نانوا در شهر اصفهان قطع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.
۰
کد مطلب : ۸۴۰۵۲
احتمال گران شدن نان
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،سهمیه آرد بیش از ۴۰ نانوا در اصفهان در حالی قطع شد که به هنگام پیگیری این افراد از ادارات مختلف همچون تعزیرات، سازمان صنعت و معدن و تجارت و اتحادیه نانوایان به آنها گفته شده است که به خاطر تخلفات صورت گرفته، سهمیه آرد آنها از این پس قطع و لازم است برای ادامه کار خود آرد را با قیمت آزاد تهیه و با همان نرخ آزاد نیز به فروش برسانند.

محمود داوری به نمایندگی از نانوایان شهر اصفهان صبح امروز در نشستی با حضور اصحاب رسانه با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به یک ماه و نیم است که سهمیه آرد برخی نانوایان از جمله واحد صنفی بنده را نیز قطع کرده و دلیل آن را تخلف عنوان کردند، تخلفی که به هنگام مراجعه به تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه نانوایان برای ما محرز نشد.

وی بیان داشت: قطع سهمیه آرد نانوایان در حالی صورت گرفت که هیچ کارت زردی به نانوایان داده نشده و بدون اینکه اطلاع رسانی در این خصوص صورت گیرد اقدام به این کار شده است.

داوری با بیان اینکه در صورت هر گونه تخلف باید در ابتدا تذکر لسانی و در صورت تکرار مجدد مشمول جریمه و در مرحله سوم اقدام به پلمپ شود، تصریح کرد: این سه مرحله باید در شفافیت کامل صورت بگیرد و نانوا از تخلفی که کرده است مطلع باشد.

نماینده نانوایان شهر اصفهان در این جلسه اعلام کرد: به منظور پیگیری قطع سهمیه آرد نانوایانی که به قول آنها تخلف کرده اند با هر بار مراجعه به تعزیرات یا سازمان صنعت، معدن و تجارت و حتی اتحادیه برخورد مناسبی با ما صورت نگرفت و بدون اینکه پای حرفهای ما بنشینند تنها می گویند تخلف کرده اید بدون اینکه گفته شود چه تخلفی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط نیز با نمایندگان مجلس جلسه گذاشتیم اما با پیگیری آنها هنوز هم با گذشت یک ماه و نیم این مشکل حل نشده است.

یکی دیگر از اعضای اتحادیه نانوایان در اصفهان نیز که سهمیه آرد واحد صنفی وی نیز بیش از یکماه به بهانه تخلف قطع شده است در این جلسه عنوان کرد: طی سالهای گذشته هر شش ماه یکبار بازرسین بخش های مختلف از جمله مرکز بهداشت، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و تعزیرات بر نانوایان نظارت می کردند و در صورت تخلف جریمه ای تعیین و نانوا ملزم به پرداخت آن می شد.

علیرضا آذریان پور ادامه داد: از ابتدای امسال بازرسین این مراکز در یک ماه چندین بار مراجعه کرده و به یکباره بدون اینکه اعلام کنند چه تخلفی صورت گرفته سهمیه آرد ما را قطع کردند.

وی با بیان اینکه امروز نیز سهمیه آرد ۱۰ نفر دیگر از نانوایان به بهانه تخلف قطع شده است، اعلام داشت: تاکنون به هیچ یک از نانوایان که سهمیه آرد آنها قطع شده اعلام نشده که چه تخلفی انجام داده اند و برای رفع تخلف نیز فرجه ای برای واحدهای صنفی در نظر گرفته نشده است و تنها به قطع یکباره سهمیه آرد اقدام شده است.

آذریان پور افزود: در این راستا تاکنون نامه ای از سوی ۴۰ نفر از نانوایان نوشته شده و به ارگان های مربوطه و حتی استانداری تحویل داده شده است اما تاکنون به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.

وی اعلام کرد: با این اقدام نه تنها بیش از ۴۰ نفر از کار بیکار شده اند بلکه در هر نانوایی بین ۳ تا ۴ نفر کارگر نیز مشغول به کار بودند که با این وضعیت در حال حاضر چندین خانواده از درآمد محروم و امرار معاش آنها با سختی مواجه شده است.

این عضو اتحادیه نانوایان استان اصفهان گفت: این تعداد از نانوایان که سهمیه آرد آنها قطع شده و بیش از یکماه و نیم است بیکار شده اند ، به علت اینکه هر کدام از آنها بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار دارند و حرفه ای به غیر از نانوایی ندارند به همین لحاظ نمی توانند به شغل دیگری روی بیاورند.

وی بیان داشت: اکثر این افراد اکنون به رانندگی تاکسی روی آورده اند و برخی از آنها که مغازه نانوایی آنها اجاره ای بوده در شرایطی که کار پیدا نمی شود تنها شرمنده خانواده های خود شده اند.

آذریان پور اعلام کرد: قطع سهمیه آرد منجر به خرید آرد آزاد و فروش هر نان با قیمت بیش از هزار تومان می شود و به همین علت تاکنون هیچ یک از نانوایان زیر بار این کار نرفته اند.

وی گفت: در صورتی که این مشکل حل نشود بیشتر نانوایان مجبوراند با خرید آرد گران، نان را با قیمت بالا به دست مردم برسانند که این اقدام بر خانواده ها فشار تحمیل می کند.

اکبر براتی یکی دیگر از نانوایانی است که بیش از 10 سال سابقه کار در نانوایی را دارد و به نمایندگی از دیگر نانوایان در این جلسه حضور دارد، می گوید: وقتی صحبت از تخلف می شود به این صورت است که بازرسین به نانوایی مراجعه و پس از بازرسی از همه جا حتی از جیب لباس شخصی کارگران یک برگه می دهند و می گویند امضا کنید و بدون اینکه گفته شود بابت چه چیز باید امضا شود با بدترین نحوه برخورد و پس از آن که نانوا مجبور به امضا می شود به تعزیرات خوانده و در آن صورت ملزم به پرداخت جریمه می شوند.

وی گفت: البته این بار زمانی به تعزیرات خوانده شدیم که سهمیه آرد را قطع کردند و ۲۵ روز پس از آن پیامکی آمد که سهمیه آرد شما قطع شده است.

براتی گفت: به فرض هم اگر این تعداد نانواها متخلف هستند چطور امکان دارد که این متخلفین تاکنون شناخته نشده باشند و در عرض یکماه این افراد شناسایی و بدون هیچ اطلاع رسانی سهمیه آرد آنها قطع شود و اگر متخلف هستند چرا فقط سهمیه آرد قطع می شود و باز هم اجازه پخت نان به آنها داده می شود در صورتی که اگر واقعا متخلف اند باید مجوز کار کردن آنها ابطال شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین