تاریخ انتشاردوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
plusresetminus
حزب الله : یک خانه شخصی با عنوان خانه محیط زیست تهران با لوازم دور ریختنی به مناسبت روز زمین پاک افتتاح شد.
۰
کد مطلب : ۱۱۲۰۲۵
خانه‌ای از جنس پلاستیک در تهران! /عکس

 

 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یک استاد دانشگاه با تولید و نمایش لوازم خانگی از بطری های پلاستیکی و اختصاص منزل شخصی خود به نمایشگاه این فرایند، گامی جدی در راستای فرهنگ سازی در مصرف بهینه زباله های پلاستیک برداشته است.

کشورهای صنعتی در حوزه پسماند و آلایندگی به نسبت سایر کشورها اقدامات قابل توجهی انجام داده اند و از تمامی پتانسیل اقتصادی لوازم دورریز بهره برداری کرده و در تولیدات خود استفاده می کنند، اما در کشور های کمتر توسعه یافته و نیمه صنعتی برنامه و طرحهای مدونی برای تفکیک زباله ها و استفاده دوباره از مواد قابل استفاده وجود ندارد و طرح های ارائه شده با استقبال درصد کمی از جامعه مواجهه می شود و یا به دلیل سطح پایین دانش افراد و اطلاع رسانی محدود، اطلاع دقیقی از نحوه بازیافت و بازآفرینی مواد حاصل از پسماند وجود ندارد.

خانه‌ای از پلاستیک در تهران +عکس
امیر منعم از جمله طراحان و اساتید دانشگاهی کشور است که با طراحی و ساخت لوازم مصرفی از ضایعات قابل استفاد در راستای فرهنگ سازی مصرف صحیح زباله های پلاستیکی قدم برداشته است و با تولید و نمایش لوازم خانگی از بطری های پلاستیکی و اختصاص منزل شخصی خود به نمایشگاه این فرایند قدم جدی در راستای فرهنگ سازی در مصرف بهینه زباله های پلاستیک برداشته است.

به همین مناسبت موزه محیط زیست تهران در خانه شخصی امیر منعم در اوشان به مناسبت روز زمین پاک به همت و آثاری از امیر منعم و تعدادی از هنرمندان فعال در حوزه تولید اثر هنری از اقلام بازیافتی اول اردیبهشت ماه افتتاح شده است و آثار متفاوتی برای عموم از هنرمندان از ۱ تا ۳ اردیبهشت ماه به نمایش گذاشته شد.

طراح و پایه گذار خانه محیط زیست در تهران در این رابطه گفت: ضایعات بخشی از ثروت جامعه هستند و می توان با آن آثار ماندگار و آموزشی برای استفاده در مقاطع مختلف سنی تهیه کرد.

پایه گذار خانه محیط زیست بیان کرد: بسیاری از وسایلی که در این مجموعه محیط زیستی به نمایش گذاشته شده از مواد بازیافتی و ضایعات شهری تهیه شده است و با ایجاد و بازگشایی موزه محیط زیست می خواهیم به هموطنان و آیندگان نشان دهیم که چگونه از مواد زائد و دور ریختی می توان وسایل و ابزارهای مفید تهیه کرد.

این طراح و مدرس دانشگاه تاکید کرد: موزه و خانه محیط زیست تهران برای به نمایش گذاشتن باز آفرینی وسایل بازیافتی پایه گذاری شده است وتلاش می شود با آموزش در مقاطع مختلف سنی و در تمام رشته ها نگاه و توجه مردم نسبت به ضایعات، مواد دوریز و پسماند عوض شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از خانه محیط زیست به نشانی تهران، رودبار قصران، اوشان، خیابان دکتر بهشتی خیابان سپهر راول کوچه صدا و سیما پلاک ۲ مراجعه کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین