تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
plusresetminus
حزب الله : یک رسانه غربی با اشاره به برنامه دیدار «جان بولتون» با مقامات روس در ژنو، محور اصلی این گفتگو‌ها را ایران و حضور آن در سوریه اعلام کرد
۰
کد مطلب : ۱۷۶۲۲۳
محور اصلی مذاکرات «بولتون» در ژنو، ایران است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نقل از رویترز، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا با همتای روس خود دیدار و گفتگو می‌کند. این دیدار که در ژنو صورت خواهد گرفت، پیگیری گفتگوی رهبران آمریکا و روسیه در هلسینکی خواهد بود. به گفته یک مقام دولت آمریکا، جنگ سوریه در صدر دستور کار در این دیدار است.
 
رویترز می‌گوید آمریکا و روسیه مذاکراتی درباره خروج ایران از سوریه داشته اند و برای ادامه این مذاکرات، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با مقامات ارشد روسیه در ژنو دیدار خواهد داشت.
 
پیشتر نیز بلومبرگ به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده بود که بحران سوریه و نقش ایران در جنگ داخلی آن، موضوعی بود که به طور عمده در دیدار روسای جمهوری آمریکا و روسیه که ماه گذشته میلادی در هلسینکی برگزار شد، مورد بحث قرار گرفت. با این حال، تمرکز اصلی رسانه‌ها در آن نشست و پس از آن متوجه موضوع دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بود.
 
به نوشته بلومبرگ، این مقام آمریکایی که نخواست نامش منتشر شود، گفت: دو رهبر روی این اصل توافق کردند که ایران باید از سوریه خارج شود، اما روسیه معتقد است عملی کردن این هدف کار دشواری است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین