تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
plusresetminus
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آقای صالحی در نشست وین انتظارات ایران از طرفین باقیمانده در برجام به خصوص پس از خروج آمریکا را مطرح خواهد کرد.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۳۶۶
دستورکار سفر صالحی به وین از زبان کمالوندی

 

 سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: آقای صالحی در نشست وین انتظارات ایران از طرفین باقیمانده در برجام به خصوص پس از خروج آمریکا را مطرح خواهد کرد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص اهداف سفر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به وین اظهارداشت: آقای صالحی در رأس هیاتی روز گذشته وارد وین شدند که سفر ایشان در قالب حضور در نشست کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی است و قرار بر این است که آقای صالحی صبح امروز به عنوان دومین سخنران این کنفرانس به بیان مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مرتبط با آژانس بپردازند.

کمالوندی گفت: آقای صالحی در طول اقامت خود در وین با مقامات حاضر در نشست از کشور‌های مختلف از جمله روسیه، چین، فرانسه، اتحادیه اروپا و مقامات آژانس دیدار‌ها و گفتگو‌هایی را خواهند داشت.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه تا جایی که اطلاع دارم آقای آمانو رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دلیل بیماری که داشتند در این کنفرانس حضور نخواهند داشت، اظهار کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون ۱۳ مرتبه پس از برجام پایبندی ایران را به تعهدات خود در قالب پادمان، پروتکل الحاقی و آنچه به عنوان تعهد ایران در قالب برجام بوده، تائید کرده است.

معاون بین‌الملل سازمان انرژی اتمی گفت: آقای صالحی در سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌های ایران، انتظارات ما از طرفین باقیمانده در برجام به خصوص پس از خروج آمریکا از آن و موارد مرتبط و لازم دیگری که مناسب است به آن پرداخته شود اشاره خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: گزارش آخر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در ادامه دیگر گزارش‌هایی که تاکنون از روند فعالیت‌های ایران در قالب اجرای برنامه هسته‌ای خود داشته، همچنان بیانگر التزام عملی جمهوری اسلامی ایران به تعهداتش در قالب برجام است.

منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین