تاریخ انتشارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
plusresetminus
حزب الله : به‌تازگی مایکروسافت بسته‌های بروز‌رسانی جدیدی را با هدف جاسوسی از کاربران سیستم‌عامل ویندوز منتشر کرده است.
۰
کد مطلب : ۹۲۰۲۶
جاسوسی مایکروسافت به‌بهانه بروز رسانی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نظر می‌رسد راهی برای فرار از فعالیت‌های جاسوسی مایکروسافت وجود ندارد. در چند روز گذشته خبرهایی در مورد جاسوسی ویندوز 10 و دستیار صوتی آن موسوم به کورتانا و موتور جستجوی بینگ از کاربران در رسانه‌های سراسر دنیا منتشر شد. قانون‌گذاران کشور روسیه نیز از دولت این کشور نیز درخواست کرده‌اند که استفاده از سیستم‌عامل ویندوز 10 را در این کشور ممنوع کند. به اعتقاد قانون‌گذاران مجلس روسیه، فعالیت‌های جاسوسی ویندوز 10 ناقض قوانین کشور روسیه است.


به دنبال انتشار این خبرها، بسیاری از کاربران به‌منظور فرار از فعالیت‌های جاسوسی مایکروسافت از تصمیم خود برای کوچ کردن از ویندوزهای 7 و 8 و 8.1 به ویندوز 10 صرف‌نظر کردند. مایکروسافت نیز برای اینکه فرصت جاسوسی از این کاربران را از دست ندهد، دست به کار شد. حربه مایکروسافت، انتشار بسته‌های بروز‌رسانی جدید برای ویندوزهای 7 و 8 و 8.1 بود؛ بسته‌هایی که برای جمع‌آوری و ارسال اطلاعات کاربران به سرورهای مایکروسافت بدون اجازه‌ی کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گفته‌ی کارشناسان امنیتی، پیش‌تر از این مایکروسافت بسته‌های بروز‌رسانی فراوانی را برای سیستم‌عامل‌های قبلی خود منتشر کرده بود که امکان دست‌رسیِ بدون اجازه‌ی این سیستم‌عامل به اطلاعات خصوصی کاربران را می‌داده است.

منبع : سایبربان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین