تاریخ انتشارسه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
plusresetminus
حزب الله : مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت:دراتفاقی که پیرامون محرومیت استقلال رخ داده بخش حقوقی باید پاسخگو باشد زیرا اگر آنها مسائل فیفا و AFC را رصد می‌کردند چنین اتفاقی نمی‌افتاد.
۰
کد مطلب : ۱۳۲۷۶۲
سخنگوی استقلال با سکوتش به حواشی اضافه می‌کند

 

 

   

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،امیررضا واعظ آشتیانی در خصوص اتفاقی که منجر به محرومیت باشگاه استقلال از نقل و انتقالات توسط فیفا شده است، گفت: واقعا برای من جای تعجب است که ما اجازه می‌دهیم اول یک اتفاق رخ دهد و سپس سراغ درمان آن می رویم. 

وی افزود:نگاهی که وجود دارد نشان‌دهنده این است که مدیریت فوتبال ما حرفه‌ای و با علم و تخصص و تجربه نیست. ما همه چیز را به حوادث می‌سپاریم و این اتفاقات به خوبی نشان می دهد که از سوءمدیریت رنج می‌بریم. امیدوارم مدیران ارشد که در هر صورت تصمیم‌گیرنده هستند برای انتخاب مدیران به سمت شایسته‌سالاری رفته و به این مسائل که فلان مدیر به باند و گروه خاصی متعلق است توجهی نداشته باشند. 

آشتیانی تأکید کرد: مدیران ارشد مصالح مملکت را در نظر بگیرند و با انتخاب‌هایشان خارج از افراد وابسته به باندها و گروه‌ها و جناح‌ها به خصوص در ورزش به باشگاه‌های پرطرفدار به این شکل کمک کنند.چرا در باشگاهی که نام حرفه‌ای را یدک می‌‌کشد و جزو پرطرفدارترین باشگاه‌های ایران محسوب می‌شود در یک مقطع باید شاهد ارسال نشدن لیست به کنفدراسیون فوتبال آسیا باشیم و حالا هم امروز از سوی فیفا اینگونه یک باشگاه محروم می‌شود.

وی افزود: اینها نشان دهنده این نیست که افرادی که انتخاب شده‌اند واجد شرایط نبودند. آیا این اتفاقات نشان نمی‌دهد که مدیران مقصر هستند؟ چرا باید اجازه بدهیم افراد بر اساس مدیریت سلیقه‌ای انتخاب و وارد بازی شوند؟ اتفاقی که امروز برای باشگاه استقلال رخ داده را خیلی ها باید پاسخ بدهند به خصوص بخش حقوقی این باشگاه باید جوابگو باشد که چرا استقلال به اینجا رسیده که فیفا خودش شخصا به این مسئله ورود کرده است. اگر مسئولان پاسخگو باشند که قطعا هوادار و افکار عمومی قانع می‌شود در غیر اینصورت به پیچیدگی موضوع اضافه خواهد شد. نمی‌دانم چرا مسئولان باشگاه استقلال مصاحبه نمی‌کنند و در مورد راهکارهایی که برای مقابله با این موضوع در نظر گرفته‌اند به افکار عمومی جواب نمی‌دهند. 

مدیرعامل سابق استقلال در خصوص اینکه در دوره گذشته مدیریت این باشگاه نه تنها پاسخگوی رسانه‌ها نبوده بلکه به افکار عمومی هم جوابگو نیست، گفت:‌واقعا مدیران باشگاه استقلال از یک طرف دیگر افتاده‌اند. نه به آنکه هیأت مدیره هر روز مصاحبه می‌کرد و در مورد موارد مختلف نظر می داد و نه به حالا که همه سکوت کرده‌اند. دلیل این سکوت آرامش نیست. زمانی که خودم از اینکه اعضای هیأت مدیره مصاحبه می‌کردند انتقاد داشتم دلیلش این بود که حرف مربوط به باشگاه باید در خود باشگاه و در جلسات مطرح شود. چون وظیفه آنها نیست در مورد همه مسائل صحبت کنند اما وقتی یک شخص به عنوان سخنگو انتخاب می‌شود و سکوت می‌کند این بیشتر به حواشی اضافه خواهد کرد. سکوت کردن مدیران باشگاه استقلال نشان می‌دهد نگاه‌ها سلیقه‌ای است و آنها فکر می‌کنند اگر با رسانه‌ها حرف نزنند مشکلات خیلی راحت حل می‌شود. در حالیکه در خیلی از جاها گفت‌وگو با رسانه ها فضا را بهتر می‌کند.

آشتیانی افزود: امروز اگر نقدی به مدیریت باشگاه وارد است هیأت مدیره باید پاسخگو باشد چون همان هیأت مدیره سخنگو را انتخاب کرده و چرا آنها از سخنگوی باشگاه سوال نمی‌کنند چرا جواب رسانه ها را نمی‌دهد و یا چرا به افکار عمومی پاسخگو نیست. امروز این اتفاق برای باشگاه استقلال رخ داده و افکار عمومی تصور می‌کنند مدیریت باشگاه بی‌خیال است در حالیکه الان است که باید ذهن افکار عمومی روشن شود و همانطور که اشاره کردم راهکارهای باشگاه استقلال توسط سخنگو به افکار عمومی ارائه شود.

آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا با تجاربی که در مدیریت باشگاه استقلال کسب کرده حکم فیفا برمی گردد یا خیر، گفت: این را باید افرادی که حقوقدان هستند و در امر بین‌الملل تخصص دارند جواب بدهند. آنهایی که به آیین‌نامه‌ها و بندهای ریز کمیته انضباطی فیفا اشراف دارند باید به این مسئله ورود کرده و در این مورد با باشگاه استقلال همکاری کنند. شما مطمئن باشید اگر قرارداد بازیکنان استقلال غیرقانونی و غیر قابل ثبت باشد مجموعه‌ مدیریتی باید از طرف مجمع مورد مؤاخذه قرار گیرد زیرا ضرر و زیان مالی شامل حال باشگاه خواهد شد.متأسفانه بخش حقوقی باشگاه استقلال این مسائل را رصد نکرده که حالا چنین اتفاقی افتاده است. اگر آنها ریز به ریز اتفاقات حقوقی فیفا و AFC را مورد بررسی قرار می‌دادند مطمئنا جلوی چنین اتفاقاتی گرفته می شد. اگر آنها این موضوع را نمی‌دانستند که عذر بدتر از گناه است و اگر می‌دانستند ممکن است برای استقلال چنین اتفاقی بیفتد یک قصور علنی است و آنجا است که رئیس مجمع باید صبر کند و پس از پایان همه این اتفاقات در مورد ضرر و زیان‌‌های مالی که شامل حال باشگاه می‌شود با مدیران باشگاه برخورد کرده و تکلیف نهایی را مشخص کنند.

وی در پایان گفت‌وگو با فارس تأکید کرد:‌آرزو می‌کنم شرایط استقلال روز به روز بهتر شود و دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نیفتیم. از طرفی آنهایی که این روزها ذوق‌زده هستند و تصور می‌کنند اگر این اتفاق افتاده و تیم مدیریتی عوض می‌شود و خودشان به این مجموعه بازمی‌گردند سخت در اشتباهند. این افراد که از در بیرون می‌روند و از پنجره داخل می آیند بدانند که با تغییر مدیریت جایگاهی نخواهند داشت. ضمن آنکه توصیه من به وزیر ورزش و جوانان این است که اگر قرار است تغییراتی در مدیریت باشگاه صورت بگیرد به نکات ریز اطراف وقایع دقت کنند. 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین