تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۸
plusresetminus
حزب الله:ادامه رسیدگی به طرح افزایش تعداد 20 نماینده به نمایندگان مجلس و اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه در جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بحث قرار گرفت.
۰
کد مطلب : ۵۸۳۷۶
رسیدگی به طرح افزایش تعداد 20 نماینده به نمایندگان مجلس
امیرخجسته افزود: افزایش تعداد 20 نفر به نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در قانون اساسی به آن اشاره شده است موضوعی سنگین و همراه با مباحث متعدد کارشناسی است که در چند ماه اخیر جلسات متعددی در این حوزه برگزار شده است.



رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اصلاح حوزه‌های انتخابیه را از دیگر محورهای مهم این طرح برشمرد و گفت:‌ در این طرح علاوه بر افزایش تعداد نمایندگان، وضعیت حوزه‌های انتخابیه نیز بررسی و در مواردی که ناهمگونی در حوزه‌های انتخابیه وجود دارد، شرایط حاکم بر آن اصلاح شده است.



نماینده مردم همدان و فامنین شاخص‌های افزایش تعداد نمایندگان را شامل عوامل انسانی، جغرافیایی،‌ سیاسی و نظایر آن‌ها مطرح کرده و گفت:‌ برای تأمین عدالت جهت تقسیم نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه و رعایت حقوق مردم شریف ساکن در مناطق محروم، تدابیری اتخاذ شد تا شاخص‌هایی براساس عوامل انسانی، جغرافیایی و شرایط سیاسی و اقتصادی تعریف گردد و بر این اساس تقسیم نمایندگان صورت پذیرد.



امیرخجسته افزود: پس از بررسی صحبت‌های نمایندگان موافق و مخالف مقرر گردید تا موضوع افزایش تعداد نمایندگان در استان‌های کرمانشاه، یزد،‌ فارس و آذربایجان شرقی،‌ در مجمع نمایندگان این استان بررسی مجدد گردد.



رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در انتهای این جلسه از زحمات ارزشمند نایب‌رییس اول و دوم کمیسیون در رسیدگی به این طرح و اعضای کمیته مربوطه تقدیر و تشکر کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین