تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
plusresetminus
حزب الله : سخنگوی وزارت خارجه گفت: در جریان سفر هیأت طالبان به ایران نیستیم و باید پیگیری شود منابعی که خبر را منتشر کرده‌اند با چه اطلاعات و مسئولیتی آن را منتشر کردند.
۰
کد مطلب : ۸۳۹۳۶
در جریان سفر هیأت طالبان به ایران نیستیم
 
  • به گزارش شبکه خبری حزب الله ،افخم در خصوص سفر هیأتی از طالبان به ایران و هدف آن گفت: ما در جریان این سفر نیستیم و باید پیگیری شود که منابعی که خبر را منتشر کرده‌اند با چه اطلاعات و مسئولیتی آن را منتشر کردند.

وی روش و رفتار طرف مذاکره کننده با ایران برای ما روشن دانست و گفت: تیم ما بر پایه منطق کار را دنبال می‌کند و در مقابل هر گونه زیاده خواهی ایستاده است و حقوق ملت ایران را به طور جدی دنبال می‌کند. در مقابل هرگونه رفتار و طراحی آنها ما نیز رفتار و طراحی‌هایی داریم که دنبال می‌کنیم.

سخنگوی وزیر خارجه گفت: کشتی حامل کمک‌های انساندوستانه در هماهنگی کامل با سازمان‌ ملل متحد است و اگر رفتاری خلاف این هماهنگی رخ دهد واکنش همه نهادهای بین‌المللی مرتبط را خواهد داشت.

افخم در خصوص سفر نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور یمن به ایران گفت: نماینده دبیر کل گفت‌وگوها و فعالیت‌هایی دارد و ما تماس‌های متعددی با وی داشته‌ایم. سفر به ایران در دستور کار وی است و احتمالاً فردا وارد تهران می‌شود.

وی درباره روند مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: ملاک کار اظهار نظر اعضای اصلی تیم باشد تا هیچگونه سوء برداشت یا سوء تفاهمی پیش نیاید. ادامه نگارش متن آغاز شده ولی بحث‌های جدی است و هنوز نیازمند گفت‌وگو هستیم و نیازمند حضور سطوح بالاتر برای تصمیم سیاسی نیز ممکن است باشد. کار نگارش متن هنوز قطعی نشده اما تا به حال آنطور که مشخص شده یک روز، روز امضا است و بعد از آن قطعنامه شورای امنیت است و پس از آن فاصله‌ای تا مرحله اجرا هست که اجرای همزمان را دنبال می‌کنند تا تعهدات همه طرف‌ها در یک روز انجام گیرد. گروه کارشناسی و معاونین کار تنظیم متن را دنبال می‌کنند که در آن پیش بینی شده به متن واحد برسند که دارای پرانتزهایی است که نیازمند مذاکرات برای تصمیم گیری است.

سخنگوی وزارت خارجه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص درخواست انصار الله برای حضور ایران در مذاکرات برای کمک به حل بحران گفت: ایران جزو اولین کشورهایی بود که تاکید داشت راه حل یمن جنگ نیست و گفت‌وگوی یمنی- یمنی است. ایران از هیچ مساعدتی برای پیش رفت مذاکرات دریغ نمی‌کند اما به معنای حضور ما در مذاکرات نیست.

افخم در پاسخ به خبرنگار فارس درباره پیگیری وضعیت تعرض به دو نوجوان ایرانی در عربستان گفت: دادسرای مربوطه پرونده را به شورای اجرای حکم ارجاع داده است. پاسخ‌هایی به مکاتبات و پیگیری‌های ما داده‌اند و منتظر هستیم که در زمانبندی‌ اعلام شده‌، نتیجه گرفته می‌شود یا نه.

وی درباره سفر ولایتی به سوریه و لبنان و پیام منطقه‌ای ایران گفت: ارتباطات خوب جمهوری اسلامی با محور مقاومت به صورت پیوسته ادامه دارد و در سطوح مختلف دنبال می‌شود. سفر آقای ولایتی به لبنان و سوریه در حوزه مباحث مقاومت بود و محور مقاومت یک محور پویا و زنده است و نباید اجازه داد از اولویت جهان اسلام خارج شود.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص نشست ژنو 3 که به موضوع سوریه می‌پردازد اظهارداشت: ژنو 3 چندین هفته است که دنبال می‌شود و آقای د میستورا با کشورها و گروه‌های مختلف انجام گرفته و دنبال می‌شود. اولین مرحله آن گفت‌وگو با معارضان بود که در حال انجام است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین