تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
plusresetminus
حزب الله: برداشت از نمایشنامه «رومئو و ژولیت» نوشته «ویلیام شکسپیر» تا آن‌جا آزاد می‌شود که رومئو را در اسرائیل و ژولیت را در فلسطین، پشت دیوار بلند مرزها و قوانین سیاسی زندانی کند.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۶۳۲
«رومئو و ژولیت» در فلسطین اشغالی هم به وصال نرسیدند
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،اجرای ۸۰ دقیقه‌ای نمایش «رومئو و ژولیت» در سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در حالی در تالار «حافظ» دوسویه روی صحنه رفت که بخش‌هایی از این اجرا به زبان عربی بود و هیچ ترجمه‌ای برای آن انجام نشد و این باعث شد اغلب تماشاگران با آن ارتباط برقرار نکنند.
 
صحنه‌های پر از تحرک و ۲۶ بازیگری که از آغاز کار روی صحنه حضور داشتند، این اجرا را به یکی از اجراهای پُر بازیگر این جشنواره تئاتر تبدیل کرد.
 
به نظر می‌رسد توپ فوتبال به گونه‌ای یک نماد بین دو سرزمین در نظر گرفته شده، به خصوص زمانی که قرار است حکم «رومئو و ژولیت» را در انجمن شهر اجرا کنند یا در جلسات دیگر انجمن شهر برای قربانی دادن، توپ در وسط دو گروه قرار می‌گیرد!
 
از سوی دیگر بی آبی شدید در سرزمینی که همه اتفاقات آن در دو طرفِ دیواری بلند با نوشته‌هایی به زبان عربی رخ می‌دادند، در عین تراژدی عاشقانه رومئو و ژولیت و قوانین سخت و جزایی که یک عشق می‌توانست برای مردم آن سرزمین می‌تواند به دنبال داشته باشد، از مواردی بود که در این اجرا به آن توجه شده بود.
 
اجرای این تئاتر به حدی برخی بازیگران آن را تحت تأثیر قرار داده بود که بعد از پایان آن و کشته شدن رومئو آن‌ها نیز گریه می‌کردند.
 
میلاد کاشانی «رومئو و ژولیت» را در سرزمینی متفاوت خلق کرد و مسعود صفری آن را طراحی و کارگردانی کرد. ساجد اندرون، مهسا ستوده‌نژاد، منا بارانی، مهتا قجاوند، علیرضا سعیدی، مجید بخششیان، محمدرضا لبیب، نینا گودرزی از بازیگران این اجرا بودند.
 
الهام کردا و گلاب آدینه از مهمانان این اجرا بودند.
 
تراژدی «رومئو و ژولیت» اثر ویلیام شکسپیر عشقِ ناکام دو جوان را روایت می‌کند که قهرمانان آن نمایشنامه دختر و پسری از دو خانواده بزرگ و رقیب در شهر ورونا هستند که با یکدیگر دشمنی و اختلاف دیرینه دارند. رومئو از خاندان مونتگیو است، به امید ملاقات با رزالین، دختری که رومئو دلباخته‌اش شده، به ضیافت لرد کپیولت می‌رود، اما رومئو با دیدن ژولیت دختر لرد کپیولت، رزالین را فراموش می‌کند.
 
رومئو و ژولیت در تلاش برای رسیدن به یکدیگر به بن‌بست می‌رسند. در این میانه خانواده‌های آن دو که کینه‌ای دیرینه از هم دارند، آتش اختلافات‌شان بالا می‌گیرد و رومئو ناخواسته باعث مرگ تیبالت از خانواده کپیولت می‌شود و کار را بدتر می‌کند. حاکم ورونا دستور می‌دهد که رومئو شهر را ترک کند. خانواده ژولیت که از ازدواج مخفیانه او با رومئو که با وساطت لارنس راهب صورت گرفته بی خبرند، ژولیت را به این امر می‌کنند که با خواستگارش، کنت پاریس ازدواج کند. سرانجام با رخ دادن اتفاقاتی خونین و کشته شدن رومئو و خودکشی ژولیت، خانواده‌ها با یکدیگر دست دوستی می‌دهند و نفرت دیرینه دو خاندان پایان می‌گیرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین