تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
plusresetminus
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای تحقق عدالت در کلانشهرها، طبیعتا امکانات به قدر نیاز جمعیت نیست، لذا بسیج به عنوان مکمل در فرایند تحقق عدالت در مناطق محروم اقداماتی انجام می‌دهد.
۰
کد مطلب : ۶۶۶۷۴
بسیج در تحقق عدالت در کلانشهرها به عنوان مکمل عمل می‌کند
 
  •  
  •  

 

سردار محمدرضا نقدی اظهار کرد: سیاست نظام جمهوری اسلامی سیاست عدالت است که بر اساس این سیاست امکانات در دسترس همه باشد.

وی افزود: با توجه به گستردگی نیازهای کشور و تجمع جمعیتی در کلانشهرها، طبیعتا امکانات به قدر نیاز جمعیت قابل تحقق نیست، لذا بسیج به عنوان مکمل در تکمیل فرایند تحقق عدالت در مناطق محروم اقداماتی انجام می‌دهد.

نقدی با بیان اینکه سه مرکز از 37 مرکز درمانی افتتاح شده در کشور در شهرستان اهواز قرار دارد، گفت: طبیعتا چنین اقداماتی پیوند بین دولت و مردم را تقویت می‌کند و اعتماد مردم به نظام را تحکیم می‌بخشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: همچنین افتتاح چنین مراکزی و اجرای این‌گونه اقدامات پاسخگوی بخشی از فداکاری‌ها است که طبقات محروم برای انقلاب داشتند؛ باید این محبت و ایثارگری در دوران دفاع مقدس و مقاومت در مقابل جریانات تروریستی که همه ما مدیون آن هستیم، به شکلی پاسخ داده شود.

وی تصریح کرد: این مراکز در مناطق مرزی و در استان‌های مرزی که بیشتر صعب‌العبور هستند دایر شد؛ این مرکز استثنائا در شهر واقع شده که هدف از افتتاح این مراکز دسترسی به نیروهای متخصص است.

نقدی بیان کرد: این درمانگاه یک مرکز تخصصی است و جایی است که در آن علاوه به خدمات‌دهی به مناطق محروم، دسترسی به پزشکان متخصص راحت‌تر باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مدل‌های مختلفی از خدمات در مناطق محروم وجود دارد، خاطر نشان کرد: ارائه خدمت در مراکز درمانی از خدمات مستمر و پایدار است وگرنه به شکل تناوبی نیز بیمارستان‌های صحرایی در نقاط صفر مرزی و کوهستان‌ها دایر شده‌اند.

وی یادآور شد: در هفته دفاع مقدس چهار یا پنج بیمارستان تخصصی دایر شد که پیچیده‌ترین عمل‌های جراحی پلاستیکی و سنگین را پزشکان بسیجی در این بیمارستان‌ها در هفته دفاع مقدس در دورترین نقاط کشور انجام دادند که این خدمات به صورت کاملا رایگان و بدون دریافت هیچ گونه پاداش و دستمزدی از کسی که مورد عمل قرار بگیرد، انجام می‌‌شود.

نقدی با بیان اینکه این حرکات به صورت تناوبی مستمر است ولی نمی‌توان آنها را در جایی مستقر کرد، ادامه داد: برجسته‌ترین جراح زیبایی و پلاستیک صورت را نمی‌توان در نقطه دور مستقر کرد، اما به صورت موقت فعالیت می‌کند که مردم محروم نیز خودشان موقت می‌آیند؛ ولی چنین خدمات مستمری در درمانگاه‌های تخصصی در جایی دایر می‌شود که تردد مردم بیشتر است و این مراکز نیز به صورت دائمی خدمات‌دهی می‌کنند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین