تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
plusresetminus
حزب الله : پرواز مشهد-تهران ایران‌ایر که قرار بود ساعت ۲۲ روز گذشته مسافران را به سمت تهران منتقل کند، در حالی ۲ بار به تأخیر افتاد که اطلاع‌رسانی درباره تأخیرات به صورت ناقص و در آستانه پرواز انجام شد و این به سرگردانی مسافران در فرودگاه انجامید.
۰
کد مطلب : ۱۱۹۱۴۵
تأخیر ۵ ساعته پرواز مشهد-تهران هما

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پرواز شماره IR469 ایران‌ایر که قرار بود ساعت 22 روز گذشته انجام شود، ساعت 3 بامداد امروز انجام شد.

بنابراین گزارش ،یکی از مسافران این پرواز به خبرنگار فارس گفت: روز گذشته طبق برنامه‌ریزی قبلی و بر اساس ساعت پرواز خود، هتل محل اقامت را تسویه کرده و پس از گشتی در شهر و زیارت بارگاه امام رضا(ع) حدود ساعت 20 ‌وارد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد شدیم.

این مسافر هما افزود: به محض ورود به فرودگاه مشهد، پیامکی از سوی ایران‌ایر به ما ارسال شد مبنی بر اینکه پرواز مذکور با 3 ساعت تأخیر در ساعت یک بامداد روز بعد انجام می‌شود، این پیامک دقیقاً 2 ساعت قبل از ساعت پرواز ارسال شد و ما امکان هیچ‌گونه برنامه‌ریزی نداشتیم.

وی بیان کرد: به اجبار در فرودگاه نشستیم تا برای پرواز در ساعت یک بامداد امروز حاضر شویم، در این مدت هیچگونه امکاناتی برای استقرار و استراحت مسافران در نظر گرفته‌ نشده بود و هر مسافر به اجبار روی همان صندلی‌های فرودگاه استراحت می‌کرد‌، حتی نمازخانه فرودگاه هم مملو از مسافران خسته از تأخیر بود، آنجا هم عده‌‌ای از مسافران ماهان‌ایر که پرواز ساعت 22:30 آنها مقرر شده بود ساعت 5 بامداد امروز انجام شود، در حال استراحت بودند.

این مسافر ‌با بیان اینکه در این پرواز افراد مختلفی همچون کودک و کهن‌سال حضور داشتند، اظهار داشت: افزود: به هر حال منتظر شدیم تا ساعت یک بامداد پرواز کنیم و با اهل خانه در تهران هم تماس گرفتیم که انشاالله‌ حداکثر ساعت 3 بامداد آنجا خواهیم بود.

وی بیان کرد: اما دوباره حدود ساعت 30 دقیقه بامداد امروز بود که اعلام شد پرواز مذکور دوباره با تأخیر در ساعت 3 بامداد انجام خواهد شد؛ این امر موجب ناراحتی شدید مسافران خسته و مانده در فرودگاه شد.

این مسافر هما افزود: مسئولان ایران‌ایر به ما اعلام کردند ظاهراً قطعه‌ای از چرخ ایرباسی که قرار بوده است برای این پرواز اختصاص یابد، دچار نقص فنی شده و در حال مرمت است؛ به هر حال پرواز ساعت 3 بامداد انجام شد و ما بالأخره ساعت 05:30 به منزل رسیدیدم.

وی بیان کرد: چند وقتی است که می‌شنویم آیین‌نامه‌ای در راستای حفظ حقوق مسافر توسط ارگان‌های متولی صنعت حمل و نقل هوایی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است اما به نظر می‌رسد این آیین‌نامه رعایت نشود؛ قطعاً بروز تأخیر در یک پرواز، نباید 2 ساعت قبل از پرواز اطلاع‌رسانی شود چون اغلب مسافران، 2 ساعت مانده به پرواز، یا در فرودگاه به سر می‌برند و یا در مسیر فرودگاه هستند.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی هم با یک پیامک، خود را از ارائه خدمات مبرا می‌کنند، به نظر من هما اطلاع‌ داشت که این پرواز ساعت 3 بامداد امروز انجام می‌شود اما در یک پیامک ابتدا به تأخیر 3 ساعته که سقف مشخص شده برای ایرلاین‌ها است اشاره کرد و در اطلاع‌رسانی بعدی، به تأخیر 2 ساعت بعد خود اشاره داشت تا نخواهد در همان گام اول به تأخیر 5 ساعته پرواز خود بپردازد و بدین ترتیب نسبت به ارائه خدمات و وظایف خود در قبال مسافران بابت تأخیر 5 ساعته اقدام کند.

شرکت‌های هواپیمایی طبق آیین‌نامه حقوق مسافر موظف هستند، در تأخیرات بیش از 3 ساعت، خدمات در نظر گرفته‌شده برای مسافران را اجرا کنند‌.

همچنین وجود هواپیمای جایگزین (BACK UP) از سری الزاماتی است که ایرلاین‌ها باید در نظر داشته باشند تا در صورت بروز مشکل نسبت به جایگزینی هواپیما اقدام کنند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین