تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
plusresetminus
حزب الله : بررسی های شبکه سوئیفت نشان می دهد که یوان چین، در ماه اوت 2015 با پشت سر گذاشتن ین ژاپن و رسیدن به رکورد 2.79 درصد کل پرداخت های جهانی، به یکی از 4 ارز مهم جهان از نظر پرداخت ها تبدیل شده است.
۰
کد مطلب : ۹۵۶۰۹
یوان چین جزو 4 ارز پُرکاربرد جهان شد

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،بررسی های شبکه سوئیفت نشان می دهد که یوان چین، در ماه اوت 2015 با پشت سر گذاشتن ین ژاپن و رسیدن به رکورد 2.79 درصد کل پرداخت های جهانی،   به یکی از 4 ارز مهم جهان از نظر پرداخت ها تبدیل شده است. در طی 3 سال گذشته، یوان چین با پشت سر گذاشتن 7 پول ملی از رتبه دوازدهم (سهم 0.84 درصدی در پرداخت های جهانی) در اوت 2012، به رتبه چهارم رسیده است. این ارز ملی همچنین توانسته خود را به عنوان رایج ترین ارز پس از دلار آمریکا در تامین مالی فعالیت های تجاری مطرح سازد.
میشائیل مون، رئیس بخش پرداخت های آسیا پاسیفیک سوئیفت گفت: «با توجه به اینکه کنفرانس سالانه بانکی و مالی سیبوس توسط شبکه سوئیفت قرار است هفته آینده در سنگاپور برگزار شود،( سنگاپور پس از هنگ کنگ بزرگترین مرکز پرداخت ها به یوان محسوب می شود)، این کنفرانس فرصت مناسبی است برای اینکه نگاهی دقیق به بین المللی شدن استفاده از یوان بیاندازیم.» وی افزود: «گزارش ویژه بررسی وضعیت یوان تایید می کند که در سال 2015 یوان شاهد تحول بزرگی بوده و به یک ارز رایج در مبادلات تجاری تبدیل شده است. استفاده از مراکز بیشتر پرداخت به یوان در خارج از هنگ کنگ نقشی کلیدی در افزایش رواج یوان ایفا کرده است.»

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین