تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
plusresetminus
حزب الله : در بخشنامه ای که در هفته جاری از سوی بانک مرکزی به مدیران عامل تمامی بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست‌بانک و مؤسسات اعتباری توسعه، کوثر مرکزی و عسکریه ابلاغ شده ضوابط حمایت از اقشار کم درآمد برای تأمین مسکن ابلاغ شده است.
۰
کد مطلب : ۷۵۰۵۱
تصمیمات ویژه بانکی‌ها برای وام مسکن اقشار کم درآمد
 به گزارش شبکه خبری حزب الله ، در بخشنامه ای که در هفته جاری از سوی بانک مرکزی به مدیران عامل تمامی بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست‌بانک و مؤسسات اعتباری توسعه، کوثر مرکزی و عسکریه ابلاغ شده ضوابط حمایت از اقشار کم درآمد برای تأمین مسکن ابلاغ شده است.

در این بخشنامه آمده است که "ماده واحده «قانون تهیه مسکن برای افراد کم‌درآمد» مصوب سال 1372 مجلس شورای اسلامی مقرر می‌دارد:

«ماده واحده - به منظور تأمین مسکن برای محرومین سراسر کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است علاوه بر وصول مالیات‌های مقرر،‌ نیم درصد از درآمد مشمول مالیات بانک‌های کشور را اخذ و به حساب مخصوص خزانه، واریز و معادل صد درصد وجوه دریافتی از حساب خزانه در‌قالب قانون بودجه به حساب 100 (‌صد) حضرت امام (‌ره) (‌ویژه کمک به مسکن محرومین) واریز نماید. ...».

نظر به این‌که تحقق رویکرد فوق مستلزم همکاری شبکه بانکی و واریز نیم درصد درآمد مشمول مالیات خود به حساب خزانه می‌باشد، ضروری است آن بانک/ مؤسسه اعتباری به قید تسریع، نسبت به واریز سهم خود به حساب شماره 21/1290 خزانه، موضوع ردیف 130405 درآمدی قانون بودجه سال 1393 کل کشور اقدام نماید."

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین