تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
plusresetminus
حزب الله : بازار سهام امروز اگر چه کار خود را با شروعی مثبت آغاز کرد، اما در ادامه کار با واگذار شدن صف‌های خرید در نمادهای معاملاتی پربینده‌ای همچون خودروها دوباره درجا زد.
۰
کد مطلب : ۹۷۷۴۱
کاهش ۸۶ واحدی شاخص کل/ رفت و برگشت نماگرها در کانال نزولی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 11 آبان ماه 94 با کاهش 86 واحدی به رقم 62 هزار و 855 واحد رسید.

شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 34 واحد افت عدد 24 هزار و 592 واحد را تجربه کرد.

شاخص سهام آزاد شناور اما با افت 61 واحدی در 70 هزار و 33 واحد ایستاد.

شاخص بازار اول هم در این بازار در حالی با کاهش 95 واحدی به عدد 43 هزار و 820 واحد رضایت داد که شاخص بازار دوم با 8 واحد کاهش به رقم 138 هزار و 436 واحد دست یافت.

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با یک واحد کاهش روی عدد 697 واحد ایستاد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 95 واحد، پتروشیمی پردیس با 25 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 18 واحد کاهش بیشتری تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 16 واحد، ایران خودرو با 14 واحد و نفت بهران با 11 واحد افزایش بیشتری تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 150 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 827 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 24 هزار و 946 نوبت خرید و فروش بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان تهران، سایپا دیزل، صنایع کاشی و سرامیک سینا، کمباین‌سازی ایران، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، نفت پاسارگاد از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌ صنایع شیمیایی رنگین متوقف شد.

به گزارش فارس، امروز بورس تهران اگرچه کار خود را با شروعی مثبت آغاز کرد، اما در میانه بازار پس از واگذاری سنگین صف‌های خرید سهام از سوی سهامداران اغلب حقوقی در گروه خودرویی‌ها و نیز تلاش برای نقد کردن دارایی‌ها در نماد معاملاتی شرکت‌های بزرگ به یکباره شاخص بورس در مدار نزولی طی معاملات امروز بیش از 133 میلیون سهم به ارزش بیش از 26 میلیارد تومان در نماد معاملاتی ایران خودرو معامله شد .

در حالی که با عرضه 120 میلیون سهمی از سوی سهامدار حقوقی این شرکت صف خرید میلیونی آن به طور کامل واگذار و روند معاملات سهام در این نماد روی نقطه تعادل قرار گرفت.

به گزارش فارس، امروز معاملات کد به کد در نمادهای معاملاتی پربیننده بازار همچنان از سوی حقوقی‌ها ادامه داشت به طوری که در نماد معاملاتی بانک پاسارگاد بیش از 40 میلیون سهم به ارزش 5 میلیارد تومان از سوی بازارگردان این سهم به کد شرکت‌های تابعه جابه‌جا شد.

در بازار خرده‌فروشی این سهم نیز 339 میلیون سهم به ارزش بیش از 43 میلیارد تومان از سوی حقوقی روی قیمت صفر تابلو جابه‌جا شد.

امروز در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین نیز 25 میلیون سهم به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کد شرکت‌های تابعه منتقل شد.

در نماد معاملاتی تاپیکو نیز 24 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان از سوی حقوقی به شرکت‌های تابعه منتقل شد.

در نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان اما 19.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان از سوی حقوقی کد به کد شد، همچنین در نماد معاملاتی پتروشیمی جم 3 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد تومان از سوی سهامدار حقوقی کد به کد شد.

همچنین 13.5 میلیون برگه حق تقدم خرید سهام شرکت توسعه اقتصادی آرین به ارزش بیش از 24 میلیارد تومان  به قیمت هر سهم 18 ریال تهاتر شد.

به گزارش فارس،‌ در بازارهای جهانی نیز اعلام کاهش رتبه اعتباری کشور عربستان از سوی موسسه استاندارد اندپورز باعث شد تا علاوه بر افزایش نگرانی‌ها در بورس‌های عربی بازارهای سهام آسیا در روندی منفی کار خود را آغاز کنند.

به گزارش فارس، انتظار می‌رود معامله‌گران بازار سهام فردا با جابه‌جایی بازارگردانی سهام در نماد معاملاتی گروه‌های مخابراتی و بانکی روند متعادل اما رو به مثبتی در بازار سهام شاهد باشند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین