تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
plusresetminus
حزب الله: مرجع تقلید شیعیان گفت: تدوین ۱۷ هزار کتاب در بیست سال اخیر پاسخی دندان‌شکن به مخالفان و تخریب‌کنندگان حوزه است.
۰
کد مطلب : ۱۸۸۸۱۴
تدوین ۱۷ هزار کتاب پاسخی دندان‌شکن به منفی‌بافان حوزه است

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در بیستمین همایش کتاب سال حوزه که در سالن جلسات مدرسه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: مداد و ارزش علم و دانش نسبت به خون شهدا دارای ارزش و ارجحیت بیشتری است چراکه جاودانگی خون شهدا از طریق قلم علما حفظ می‌شود.
 
وی با تأکید بر اهمیت و ارزش علم در دین مبین اسلام افزود: مادامی‌که کتابی در جامعه مورداستفاده قرار بگیرد ثواب و باقیات‌صالحات آن به نویسنده آن فرد می‌رسد. آمار بالای آثار رسیده به دبیرخانه بیستمین کتاب سال حوزه جوابی محکمی به منفی‌بافان حوزه علمیه است، تدوین 17 هزار کتاب در بیست سال پاسخی دندان‌شکن  به مخالفان و تخریب‌کنندگان و افرادی بوده که می‌گویند حوزه چه کرده است؟
 
مرجع تقلید شیعیان گفت: متن انقلاب اسلامی تغییر سیاست رایج کشور بوده اما حواشی این انقلاب بسیار زیاد و مبارک است که کتاب سال حوزه ازجمله آن‌ها است، قبل از انقلاب اسلامی تعداد حوزویان کمتر از 4 هزار نفر بود اما امروز تعداد حوزویان سالانه به بیش از 60 هزار نفر می‌رسد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با ابراز تأسف از تخریب احکام اسلام عنوان کرد: برخی دوست دارند احکام اسلام را عرفی کرده و طبق نیازهای روز احکام اسلامی را تغییر و تفسیر کنند، این افراد در حقیقت خاتمیت پیامبر اکرم(ص) را قبول ندارند، غنای فقهی اسلام به‌قدری بوده که می‌تواند به تمام نیازهای جدید، علوم انسانی، علوم اجتماعی، اقتصاد و غیره پاسخ بدهد.
 
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: انقلاب از حوزه بر خواسته و حافظ آن نیز برخلاف فکر برخی افراد همین حوزه علمیه است، مسئولان حوزه باید سعی کنند آثار و کتاب‌های حوزوی در سطح فضای مجازی پخش و نشر داده بدهند.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین