تاریخ انتشاردوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
plusresetminus
حزب الله: نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به تعطیلی پالایشگاه اراک به علت بی‌تدبیری در عزل و نصب‌ها، گفت: مسئولیت این مسئله به علت کنار زدن نیروهای متخصص متوجه وزارت نفت است.
۰
کد مطلب : ۷۱۸۱۱
خسارت ۳۰۰ میلیون دلاری درپی تعطیلی پالایشگاه اراک
 
  •  
  •  

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی پالایشگاه اراک، این اتفاق را به علت بی‌تدبیری در عزل و نصب‌ها عنوان کرد و گفت: بیش از 30 روز است این پالایشگاه که روزانه هشت میلیون لیتر بنزین یورو 4 تولید می‌کرد، تعطیل شده است.

وی از نابود شدن کاتالیست وارد شده از خارج و خسارت بالایی که به کشور از این بابت وارد شده، سخن گفت و افزود: مسئولیت این مسئله به علت کنار زدن نیروهای متخصص متوجه وزارت نفت است.

آصفری با اشاره به اینکه از وزارت نفت خواسته‌ایم که در کمیسیون حضور یافته و نسبت به تعطیلی پالایشگاه شازند پاسخگو باشد، گفت: با احتساب هدر رفت کاتالیست وارداتی و قیمت بنزین و دلار، بیش از 300 میلیون دلار به کشور خسارت خورده است.

وی پخش شدن ذرات کاتالیستی در منطقه را موجب افزوده شدن بر حجم آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: وزارت نفت باید نسبت به کنار گذاشتن نیروهای ارزشی که موجب ناکارآمدی و تعطیلی پالایشگاه اراک شده است پاسخ‌گو باشد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین