تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
plusresetminus
حزب الله : رییس سازمان سینمایی در حاشیه دیدار از قطعه هنرمندان بهشت زهرا از سر و سامان دادن امور بین الملل سینمای ایران طی چند روز آینده با تشکیل شورای راهبردی بین الملل سینمای ایران خبر داد.
۰
کد مطلب : ۷۵۱۲۳
21 میلیارد بودجه سینما کم نمی شود/ چند تغییر ساختاری داریم

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،حجت الله ایوبی پس از حضور در قطعه هنرمندان و سپس حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: متاسفانه امسال غایبان جشنواره فیلم فجر زیاد هستند و سینمای ایران در سالی که قرار داریم خزان غم انگیزی را سپری کرد. از این جهت با توجه به اینکه نمی توانستیم به منزل تک تک این هنرمندان برویم بهتر این بود که در چنین روزی بر سر مزار این هنرمندان بیاییم و با نثار فاتحه به روح این عزیزان تجدید میثاقی داشته باشیم.

حضور رئیس سازمان سینمایی و هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

وی تاکید کرد: البته مراسم اصلی ما روز 11 بهمن ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر خبرهای خوش سینمایی بیان کرد: خبر خوش ما در ابتدا این است که تا پایان دهه فجر وضعیت همه موسسات تابعه سازمان سینمایی مشخص خواهد شد. این در حالی است که مدیر انجمن سینمای جوان نیز تا قبل از روز دوشنبه تعیین خواهد شد. علاوه بر اینها سر و سامان دادن به امور بین المللی سینمای ایران یکی از خبرهای خوشی است که می توانم به آن اشاره کنم و بگویم که شورای راهبردی بین الملل سینمای ایران به زودی تشکیل می شود.

حضور رئیس سازمان سینمایی و هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

وی در ادامه گفت: کارهای مربوط به تشکیل مدرسه عالی سینما انجام شده و در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نیز محل استقرار این مدرسه سینمایی اعلام می شود البته باید در اینجا به خبر خوب دیگر سینمای ایران نیز اشاره کنم که به زودی اندیشکده سینمای ایران با هدف تاسیس یک باشگاه فکری برای همه علاقه مندان و فعالان سینما افتتاح خواهد شد.

ایوبی درباره اقدامات انجام گرفته پیرامون برگزاری این دوره از جشنواره بین المللی فیلم فجر توضیح داد: تمام تلاش خود را انجام داده ایم تا حاشیه آنچنانی پیرامون جشنواره فیلم فجر امسال وجود نداشته باشد و خوشبختانه فکر می کنم امسال اتفاق غیرمترقبه ای در جشنواره نخواهد افتاد.

حضور رئیس سازمان سینمایی و هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا

رییس سازمان سینمایی درباره اکران فیلم «محمد رسول الله» به کارگردانی مجید مجیدی که به افتتاحیه جشنواره فجر نرسید نیز تصریح کرد: ما از هیچ گونه همکاری با آقای مجیدی درباره اکران فیلم «محمد رسول الله» در جشنواره فیلم فجر دریغ نخواهیم کرد و در مورد این فیلم خود آقای مجیدی باید تصمیم بگیرند و تلاش کنند که این فیلم در جشنواره به نمایش درآید.

ایوبی در بخش پایانی صحبت های خود در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اظهارات برخی از نمایندگان در مورد کاهش ۲۱ میلیاردی بودجه سازمان سینمایی تاکید کرد: خوشبختانه این اتفاق نخواهد افتاد و اگر هم پیرامون این موضوع طرحی بوده دیگر عملیاتی و اجرایی نیست.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین