تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
plusresetminus
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: در هرمزگان بالاترین اولویت مبارزه با قاچاق است. قاچاق موضوع ملی است و باید به جای منفعت فردی، منافع کل کشور را در نظر بگیریم.
۰
کد مطلب : ۱۲۳۳۳۸
اولویت ناجا، مبارزه با قاچاق است

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سردار اسکندر مومنی در پنجمین جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا که در بندرعباس برگزار شد اظهار داشت: هدایت واحد و وحدت رویه در راستای شناسایی و برخورد با ریشه های کلان قاچاق و سرشاخه های آن ضروری است.

وی با اشاره به تدابیر فرمانده نیروی انتظامی در سال جاری؛ مبارزه با موادمخدر، قاچاق کالا و ارز و سرقت و همچنین پرداختن به موضوعات اجتماعی و اخلاقی، تصادفات و قرارگاه جهادی و آموزشی را 6 ماموریت مهم ناجا در سال جاری عنوان کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: در هرمزگان بالاترین اولویت مبارزه با قاچاق است.

وی از بیکاری به عنوان منشاء و علت عمده بسیاری از انحرافات و جرائم در جامعه نام برد و افزود: قاچاق در هر صورت اثر وضعی خود را برجای می گذارد و هزینه جرم را بالا می برد لذا کالای قاچاق نباید وارد عرصه اقتصادی شود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: استفاده از کالای قاچاق، علاوه بر حمایت از تولیدات خارجی، موقعیت کشور را در شرایط بین المللی به مخاطره می اندازد و باعث افزایش آسیب های اجتماعی می شود لذا ایجاد اشتغال، حمایت از تولیدات داخلی و رونق اقتصادی در کاهش جرایم تاثیرات بسزایی دارد.

سردار مومنی، خاطرنشان کرد: اشراف اطلاعاتی و تمرکز در مبادی رسمی دو رویکرد مهم در مبارزه با قاچاق است. در مبارزه با این معضل باید بر روی باندهای بزرگ متمرکز شویم؛ قاچاق موضوع ملی است و باید به جای منفعت فردی، منافع کل کشور را در نظر بگیریم لذا ضروری است که به وظیفه خود درست عمل کنیم.

در ادامه این جلسه سردار ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خاطرنشان کرد: هرمزگان با 73 هزار کیلومتر مربع وسعت، 13 شهرستان و 5 محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای است که بندر شهید‌رجایی یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید.

وی افزود: موقعیت استراتژیک استان باعث شده حجم انبوهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طور غیرمجاز وارد استان شود.

سردار ملکی به اقدامات موثر در مبارزه با قاچاق در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در استان طی 6 ماه نخست امسال، 414 میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 61 در صد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: طی این مدت دو هزار و 684نفر به اتهام قاچاق کالا دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه 8 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خاتمه بر استفاده از بالگرد جهت شناسایی مکان دپو کالای قاچاق، آموزش کارکنان ایستگاه های بازرسی در خصوص آخرین شگرد قاچاقچیان و استفاده از تجهیزات فنی و اطلاعاتی در امر مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد.

منبع : پایگاه خبری پلیس،
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین