تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
plusresetminus
حزب الله:رییس سازمان امور اراضی کشور از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار به مازندران جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی خبر داد.
۰
کد مطلب : ۶۲۰۷۳
اختصاص 20 میلیارد ریال برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،قباد افشار در گشت ویژه شناسایی و جلوگیری از تغییر کاربری و اراضی زراعی و باغی در جمع خبرنگار اظهار کرد: مازندران از جمله استانهای کشاورزی است که متاسفانه در معرض تخریب اراضی کشاورزی قرار گرفته است.



وی ادامه داد: بخش وسیعی از اراضی کشاورزی و کوهستانی مازندران به دلیل ساخت و سازهای بی رویه در معرض تخریب قرار گرفته است.



رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: به دلیل استفاده نادرست از زمینهای کشاورزی، حفظ اراضی کشاورزی از اولویت مهم وزارت جهاد کشاورزی است.



افشار با بیان ابنکه سال گذشته در 15 شهر کشور گشت ویژه شناسایی و جلوگیری از تغییر کابری اراضی و زراعی و باغی انجام شده است گفت: تا پایان امسال در 130 شهر کشور این گشت ویژه انجام خواهد شد.



وی اظهار داشت: طی 18 سال گذشته 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در خطر جدی تغییر کاربری قرار گرفته است.



رییس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: سالانه 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در کشور تغییر کاربری انجام می شود.



افشار ادامه داد: 25 تا 30 درصد تغییر کاربری کاهش یافته و پیش بینی می شود امسال با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به 50 درصد کاهش یابد.



وی با اعلام اینکه امسال 400 میلیارد ریال اعتبار جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی اختصاص یافته است گفت: بالاترین میزان اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال به مازندران اختصاص یافته است.



رییس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: از سال 35 تا سال 80 بیش از 200 هزار هکتار از اراضی در کلان شهرها تخریب شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین