تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
plusresetminus
حزب الله: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به جزئیات طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور به بکارگیری افراد بازنشسته در این سازمان مخالفت کردند.
۰
کد مطلب : ۵۰۸۲۳
مخالفت مجلس با بکارگیری افراد بازنشسته در سازمان بازرسی کل کشور

 

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،
براساس تبصره 3 ماده 3 این طرح، سازمان بازرسی می‌توانست رسما از افراد بازنشسته با حداقل مدرک کارشناسی و واجد شرایط در امور تخصصی استفاده کند و به کارگیری افراد مذکور در این تبصره از مقررات عمومی استخدامی مستثنی بوده و حق‌الزحمه آنان از محل اعتبارات مصوبه سالانه سازمان پرداخت خواهد شد.

 

همچنین در تبصره 2 این ماده با بازرسان سازمان که دارای رتبه قضائی نمی‌باشند به پیشنهاد رئیس سازمان و رئیس قوه قضائیه و با توجه به وظایف محوله حداکثر تا معادل فوق‌العاده قضائی گروه پنج آئین‌نامه پرداخت فوق‌العاده مخصوص قضایی مصوب 1351 و اصلاحات بعدی آن به عنوان فوق‌العاده شغل قابل پرداخت می‌باشد.

 

براساس این گزارش پس از بیان اظهارات موافقان و مخالفان و با توجه به اینکه حذف این ماده مطرح شده بود، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت اظهار کرد: این تبصره‌ها دارای بار مالی بوده و مخالف اصل 75 قانون اساسی است و با توجه به اینکه نگاه شورای نگهبان درباره تفسیر اصل 75 وجود دارد ضرورت دارد که کمی درنگ کنیم.

مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس جمهور نیز در مخالفت با تصویب تبصره 3 این ماده گفت: تصویب آن به منزله چک سفید امضاست و به سازمان بازرسی اجازه می دهد که بی حد و حصر از بازنشستگان استفاده کند.

وی اخطار اصل 75 را به رای گذاشت و نمایندگان مجلس نیز با 145 رای موافق و 24 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر با این تبصره‌ها مخالفت کردند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین