تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
plusresetminus
یکی از مراجع تقلید با تأکید بر استفاده از تجربیات گذشته در زمینه ارتباط با غرب گفت: اکنون مسؤولان نباید وارد آزمون و خطا شوند بلکه تجربیات گذشته موجود است و رهبر معظم انقلاب نیز توصیه‌های ارزشمندی در این زمینه دارند.
۰
کد مطلب : ۱۵۴۷۹۴
با وجود تجربه‌های متعدد آزمون و خطا در ارتباط با غرب بی‌معناست
 آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی در درس خارج فقه خود، با اشاره به اهمیت اربعین در زمینه تبیین اهداف امام حسین(ع) اظهار کرد: بشر امروز همچنان آزادی را پیگیری می‌کند و از ظلم و ستم بیزار است.
 
وی خاطرنشان کرد: همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف در راهپیمایی اربعین حضور  دارند که نشان می‌دهد این راهپیمایی بدون مرز است زیرا مکتب امام حسین(ع) مرز زمانی و مکانی ندارد و به همین دلیل ماندگار شده است.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه ملیت‌ها و مذاهب مختلف در اربعین حضور دارند گفت:‌ این امر عظمت و بزرگی اربعین حسینی را نشان می‌دهد و همه با اشتیاق در این راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند.
 
وی با اشاره به حرکت امام خمینی(ره) در زمینه ظلم‌ستیزی گفت: ایشان برای دفاع از مظلوم و نمایان کردن چهره ظالم به انقلاب پرداختند و می‌توان این حرکت را نشأت گرفته از قیام حسینی دانست زیرا چهره اسلام واقعی در زمینه مبارزه با ظلم و حمایت از مظلومان را نشان دادند.
 
آیت‌الله العظمی نوری همدانی تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم عنوان کرد و افزود: آمریکا در حق کشور ما خیانت‌های علنی داشته بنابراین نباید عده‌ای به آنها خوش‌بین باشند و لازم است از تجربیات گذشته خود در این زمینه عبرت بگیرند.
 
وی با تأکید بر استفاده از تجربیات گذشته در زمینه ارتباط با غرب گفت: اکنون مسؤولان نباید وارد آزمون و خطا شوند بلکه تجربیات گذشته موجود است و رهبر معظم انقلاب نیز توصیه‌های ارزشمندی در این زمینه دارند و بارها در زمینه نداشتن اعتماد به آمریکا و  غرب مباحثی را مطرح کردند بنابراین نباید تنها در سخنرانی‌ها به سخنان ایشان اشاره شود بلکه در عمل نیز باید توجه به این فرمایشات وجود داشته باشد.
 
آیت الله العظمی نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به خوبی از توطئه‌های غرب و آمریکا آگاه هستند و تجربیات فراوانی در این زمینه دارند و می‌دانند آمریکا فتنه‌های مختلف را طراحی می‌کند تا خدشه‌ای بر نظام اسلامی وارد کند و در این زمینه توطئه‌هایی در زمینه انرژی هسته‌ای، حقوق بشر و فتنه قومیتی و مذهبی را طراحی می‌کنند.
 
وی کمرنگ کردن شعارهای انقلاب را از دیگر اهداف دشمنان ذکر کرد و افزود: آنها می‌خواهند کشور روحیه استکبار ستیزی و دفاع از حقوق محرومان و مظلومان را کنار بگذارد در حالی که باید این روحیه زنده بماند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین