تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
plusresetminus
حزب الله : معاون وزیر نفت گفت: ایران در حوزه صادرات گازی موفق عمل نکرده و با وجود برخورداری از بزرگترین ذخایر، یک دهم تجارت جهانی را به خود اختصاص داده است.
۰
کد مطلب : ۹۱۹۹۰
کارنامه ناموفق صادرات گاز کشور
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حمیدرضا عراقی صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح گازرسانی به ۹۵ روستا، در روستای قره تپه اردبیل با بیان اینکه کشور ایران بزرگترین ذخایر گاز جهان را دارد، تصریح کرد: ۳۴ تریلیون ذخیره گاز داریم و با این وجود در حوزه صادرات گازی موفق عمل نکرده ایم.

وی با بیان اینکه در مقابل ذخایر قابل توجه گازی کشور، مصرف گاز در این کشور وضعیت مطلوبی ندارد، متذکر شد: ایران جزو بزرگترین مصرف کنندگان گاز در جهان و در ردیف سومین مصرف کننده گازی جهان است.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران این در حالی است که قیمت گاز طبیعی یک دهم گاز کپسولی است و این گاز با لوله کشی بدون اینکه قابلیت ذخیره شدن یا حمل کردن را داشته باشد، با طی مسافت های طولانی از زیر دریا به شهرها و روستاها انتقال می یابد.

عراقی با اذعان به اینکه سیاست کشور بر این اساس بود که گاز به مصرف مردم برسد، اضافه کرد: با این وجود شرکت گاز به دیده تجاری به مصرف گاز نگاه نمی کند و ما به مصرف بهینه تاکید داریم.

عراقی استفاده از بخاری های استاندارد و ساخت و سازهای استاندارد را در شهرها و روستاها متذکر شد و افزود: نباید اینطور تصور شود که قیمت گاز با مصرف بیشتر بالاست، چرا که تعرفه ها به صورت پله کانی محاسبه می شود و مردم باید در مصرف دقت نظر و توجه داشته باشند.

وی با اشاره به عمر ۵۰ ساله شرکت گاز، اضافه کرد: افتتاح گازرسانی به ۱۱۲۱ روستا در دستور کار قرار گرفته است و در عین حال بهره برداری از عملیات گازرسانی ۱۸۵۲ روستا نیز انجام می شود.

وی افزود: شرکت گاز در چند سال اخیر عملکرد بی نظیری به نسبت سالهای قبل داشته و اعتبارات مطلوبی نیز برای پوشش گازرسانی شهرها و روستاها طی سالهای آتی در نظر گرفته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین