RX-7 Spirit R

سریع‌ترین مزداهای تاریخ را بشناسید +تصاویر

با این که مدل RX-8‌ بعد از این خودرو آمد اما مزدا هرگز توانی که برای این مدل گذاشته بود در دیگر خودروها استفاده نکرد. این خودرو فرمان پذیری خوب و پیشرانه بسیار قوی داشت و همچنین بسیاری بر این باور هستند که بیشتر از آن چه که از طرف کارخانه گفته شده بود، قدرت داشت. این خودرو می توانست به سقف سرعت بیش از 250 کیلومتر بر ساعت برسد و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را تنها در 5 ثانیه طی می کرد.

RX-7 type R

سریع‌ترین مزداهای تاریخ را بشناسید +تصاویر

یکی دیگر از زیرمجموعه های مدل RX-7 مدل R بود که مدل های دیگر نیز از همین خودرو شاخه گرفتند و روانه بازار شدند. این خودرو اما تفاوت عمده ای با مدل استاندارد داشت و آن هم افزایش توان تولیدی پیشرانه اش به 280 اسب بخار بود. این خودرو می توانست صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در 5.1 ثانیه طی کرده و سقف سرعتش ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

RX-7

سریع‌ترین مزداهای تاریخ را بشناسید +تصاویر

هر کجا که نامی از مزدا باشد پیشرانه های روتاری و مدل RX-7‌ نیز خواهند درخشید. در رتبه سوم و تنها با اختلاف بسیار کمی مدل استاندارد RX-7‌ ایستاده است. این خودرو برای اولین بار در سال 1978 تولید و پیش از قرن ۲۱ به پایان رسید. این مدل توانایی ان را داشت که تنها در 5.3 ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و سقف سرعت آن نیز ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت بود. در نظر داشته باشید که این خودرو در روزگاری که خودروهای اسپرت و سریع به اندازه امروز وجود نداشت می توانست به این سقف سرعت برسد.

Speedy3 Hatchback

سریع‌ترین مزداهای تاریخ را بشناسید +تصاویر

در مدل های جدید از خودروهای مزدا مدل مزدا ۳ هاچ بک از همه سریع تر است. این خودرو می توانست صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را تنها در 5.8 ثانیه طی کرده و سقف سرعت آن نیز 238 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. هنوز مزدا برای ساخت دوباره این خودرو با چهره یا پیشرانه جدید تصمیم نگرفته است به همین سبب این خودرو در نسل امروزی سریع ترین خودرو مزدا به شمار می آید.

Speedy 6

سریع‌ترین مزداهای تاریخ را بشناسید +تصاویر
این مدل دقیقا بهبود یافته مزدا ۳ بود که پیش از آن توانسته بود سروصدای زیادی به پا کند. این خودرو صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را تنها در 6.2 ثانیه طی می کرد اما در برخی از آزمایش ها، رانندگان توانسته بودند این عدد را به 5.4 ثانیه هم برسانند. همچنین پیشرانه ۲۷۴ اسب بخاری این خودرو از جمله بهترین پیشرانه هایی است که تا امروز مزدا در خودروهای خود استفاده کرده است. این خودرو سقف سرعتی کمتر از ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت داشت. ‌