تاریخ انتشاريکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
plusresetminus
حزب الله : مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از انجام طرحی خبر داد که با اجرای آن از سال آینده ۳۰ میلیون خط تلفن ثابت در کشور از شبکه آنالوگ به شبکه دیجیتال تبدیل می شود.
۰
کد مطلب : ۷۴۷۰۰
تلفن‌های ثابت دیجیتالی می‌شوند/ تامین تجهیزات ADSL از داخل کشور

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،کاظم ابراهیمی اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران در نظر دارد از ابتدای سال آینده، دسترسی یکپارجه تمامی سرویسهای مورد نیاز شبکه ثابت، دیتا و همراه را برای مشترکان فراهم کند؛ در این راستا قرار است ۳۰ میلیون خط تلفن ثابت آنالوگ در کشور به شبکه آی پی تبدیل شده و دیجیتالی شود که این طرح نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی گفت: شرکت مخابرات ایران برای اجرای این طرح از تجهیزات استاندارد تولید داخل استفاده خواهد کرد تا منجر به ارتقای محصولات و تولیدات شرکتهای داخلی شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه اکنون ۱۰۰ درصد نیاز شبکه فیبرنوری کشور از داخل تامین می شود، افزود: در تامین تجهیزات انتقال و سوئیچینگ منتظر اعلام آمادگی شرکتهای تولیدی هستیم.

وی با اشاره به کمبود سیستم های انتقال که مورد تقاضای شرکتهای اینترنتی و مخابراتی است، گفت: ۲ هزار میلیارد تومان به تامین سیستم انتقال در ۳۱ استان کشور اختصاص می یابد تا توان و ظرفیت شرکت مخابرات در این بخش افزایش یابد و بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات از این امکانات بهره مند شود.

ابراهیمی از اجرای پروژه ای برای بکارگیری تجهیزات تولید داخل در بخش اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: پروژه ای در حال نهایی شدن است تا براساس آن ۲.۵ میلیون پورت تجهیزات اینترنت پرسرعت از تولیدات داخل تهیه شود.

وی با اشاره به کیفیت تجهیزات خریداری شده از خارج کشور به ویژه کشور چین نیز گفت: سعی می کنیم این تجهیزات را از برندهای معروف خریداری کنیم و سعی مان براین است از تجهیزات تولید داخل نیز استفاده کنیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین