تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
plusresetminus
حزب الله : بازار سهام تهران در آخرین روز معاملاتی این هفته در حالی کار خود را آغاز کرد که همچنان با فضای رخوت‌آور و کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی روبه رو است، بازاری که سایه سنگین ترس و ابهام در آن به خوبی دیده می‌شود.
۰
کد مطلب : ۱۱۴۴۷۳
درجا زدن بورس میان احتیاط، رخوت و بی‌پولی

 

   

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،معامله‌گران تالار شیشه‌ای بورس تهران در خیابان حافظ در حالی معاملات آخرین روز هفته جاری را تجربه می‌کنند که به لطف بازارگردانی نوبتی صندوق‌ها و حقوقی‌های گروه‌های پیشرو از جمله پالایشی‌ها و برخی شرکت‌های حمل و نقل دریایی، شاهد سبزپوش ماندن نماگرهای منتخب خود است.

گزارش میدانی خبرنگار فارس از تالار شیشه‌ای نشان می‌دهد که علیرغم وجود انتظار میان اغلب معامله‌گران، اما ضعیف شدن نقدینگی در کلیت معاملات بازار سهام در کنار بازی برخی حقوقی‌ها در گروه جنجالی خودرویی‌ها باعث شده تا فرایند انتظار و احتیاط در تالار شیشه‌ای طولانی‌تر شود.

برخی معامله‌گران عنوان می‌کنند که تداوم سایه سنگین رکود بر کسب و کار کشور در آستانه نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان به طور سنتی باعث شده تا شرایط رخوت در بازار سهام همسو با نزدیک شدن به روزهای شلوغ فصل مجامع شرکت‌های بورسی در تیرماه امسال تسری یابد.

در این‌باره یک معامله‌گر بورس تهران به خبرنگار فارس می‌گوید: هم‌اکنون گروه خودرویی‌ها به دلیل اینکه هیچ چشم‌انداز سودآوری روشنی در پیش روی ندارد، نیازمند اصلاح قیمتی است و تا زمانی که این اصلاح منجر به پدید آمدن قیمت‌های جذاب برای سهامداران نشود، شرایط کلی معاملات در این گروه و شرکت‌های وابسته به آنها با بی‌وزنی فرآیندی خنثی مواجه خواهد بود.

در مقابل یک معامله‌گر دیگر بورس تهران معتقد است: آنچه که این روزها بورس تهران به آن نیاز دارد، نقدینگی تازه در کنار عبور از یک دوره زمانی خاص است که پایان آن مستلزم مشخص شدن نرخ ارز در بودجه ابلاغ شده سال 95 و پایان فصل مجامع و همچنین بر جای گذاشتن عملکردی واضح از جریان نقد عملیاتی شرکت‌هاست.

به گزارش فارس، در میان هم‌همه‌های امروز، شایعه‌سازان به دلایلی نامعلوم که به نظر می‌رسد رنگ و بوی سیاسی در آستانه برگزاری مجمع سالانه سازمان بورس دارد، شایعه‌ای که به نظر می‌رسد بیش از آنکه دغدغه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را داشته باشد به دنبال بهره‌برداری از انگیزه‌های جناحی و یا حتی سیاسی است، ظاهرا برخی افراد منافع خود را در ساختن و انتشار شایعات می دانند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین