تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
plusresetminus
حزب الله : بر اساس آمارهای رسمی، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک تهران، بعد از گذشت پنج سال، بیش از ۲.۸ برابر گران شده است.
۰
کد مطلب : ۱۲۱۳۵۸
نوسان‌ قیمتی گران‌ترین خانه‌های‌ تهران

 

 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، بر اساس گزارشی که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده است، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک تهران در بهار سال ۹۰ معادل سه میلیون و ۱۴۴ هزار تومان بوده است و تا بهار سال ۹۲ روندی صعودی را در پیش گرفت و به هشت میلیون و ۳۰۲ هزار تومان رسید.

از بهار سال ۹۲ تا پاییز سال ۹۴ قیمت‌ها به صورت اندکی بالا و پایین شد و نهایتاً متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک تهران در بهار ۹۵ به هشت میلیون و ۹۶۴ هزار تومان رسید که این رقم در مقایسه با بهار سال ۹۰ چیزی بیش از ۲.۸ برابر شده است.

این در حالی است که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران در بهار سال ۱۳۹۰ معادل یک میلیون و ۷۶۵ هزار تومان و در بهار سال ۱۳۹۵ معادل چهار میلیون و ۲۳۸ هزار تومان اعلام شده است.

بنابراین متوسط قیمت مسکن در کل شهر تهران طی این پنج سال حدود ۲.۴ برابر گران شده است که این ارقام نشان‌دهنده آن است که افزایش قیمت در منطقه یک تهران بیش از افزایش قیمت در کل شهر تهران است.
منبع : اقتصادنیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین