تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
plusresetminus
حزب الله: چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر هم سپری شد؛ شبی که یکی از اجراهایش بدون اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها جا به جا شده بود.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۵۵۰
حاشیه‌های چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، طبق جدول اولیه‌ و خبری که ستاد برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر به رسانه‌ها ارسال کرده بود، گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو می‌بایست اجرای خود را در چهارمین شب جشنواره (۲۷ بهمن‌ماه) ساعت ۱۸:۳۰ در تالار رودکی روی صحنه می‌برد اما سامانه بلیت‌فروشی و جدولی که روی سایت جشنواره قرار داشت خبر از این می‌داد که این اجرا در پنجمین شب جشنواره (۲۸ بهمن) روی صحنه می‌رود و هنرجویان دانشگاه هنر ۲۷ بهمن اجرا خواهند کرد.
 
این جا به جایی بدون اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها انجام شده بود و دست‌اندرکاران جشنواره از این پیشامد و عدم اطلاع‌رسانی به رسانه‌ها ابراز تاسف و عذرخواهی کردند.
 
در تالار رودکی پس از اجرای هنرجویان دانشگاه هنر که حین اجرای آن رفت‌وآمد جسته و گریخته برخی از حضار در حین اجرا همانند شب‌های گذشته در تالار رودکی به چشم می‌خورد، رافائل میناسکانیان بدون هیچ سخن و حاشیه‌ای پیانو نواخت. این موزیسین در دو بخش قطعاتی از باخ، شوپن و بتهوون را اجرا کرد.
 
همچنین در این شب در تالار وحدت کتاب سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر بین اهالی رسانه توزیع شد؛ هرچند توزیع این کتاب در روز چهارم جشنواره کمی دیر به نظر می‌رسد.
 
این کتاب شامل معرفی نسبتا کامل دست‌اندرکاران جشنواره، معرفی گروه‌ها و اجراها و ... است. از جمله مواردی که در این کتاب به آن اشاره شده است، معرفی شوراهای مختلف این رویداد است.
 
اجراهای تالار وحدت به ارکستر «رتوریک» و گروه «پایور» اختصاص داشت. نصیر حیدریان که رهبری ارکستر رتوریک را بر عهده داشت در این کنسرت سردیسی از خود را به عنوان هدیه دریافت کرد.
 
در چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر پس از علیرضا طلیسچی، گروه پازل به خوانندگی علی رهبری‌ به اجرای برنامه در سالن کاملا پر میلاد پرداختند. در ابتدای این کنسرت پاپ که با نیم‌ساعت تاخیر حدود ساعت ۲۲ آغاز شد علی رهبری توضیح داد که امشب قرار است بیش از آنکه حرف بزند از طریق موسیقی با مخاطبانش ارتباط برقرار کند. او به پیشنهاد خودش قطعه  مغرور عاشق را دو بار اجرا و آرزو کرد روزی برسد که کنسرت‌های پاپ فقط به واسطه اجرای «آهنگ‌های شیش و هشتی» شلوغ نشوند.
 
در بخشی از مراسم شنبه‌شب، این خواننده با اشاره به شهادت تعدادی از نیروهای سپاه، حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت.
 
از طرفی گروه موسیقی «خنیاگران مهر» با حضور علی ترابی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد و رئیس جشنواره در تالار ایوان شمس به اجرا پرداختند.
 
در بخشی از این اجرا صدای سالن با مشکل روبه رو شد که از سوی حضار بلند تذکر داده شد و درخواست داشتند صدا را درست کنند. پس از اتمام این قطعه بهزاد عبدی آهنگساز گروه ضمن عذرخواهی برای مشکل پیش‌آمده گفت: این اتفاق ممکن است در تمام کنسرت‌های دنیا پیش بیایید.
 
او همچنین اشاره‌ای به سختی کار موسیقی برای بانوان در کشور داشت و گفت: با تمام این سختی‌ها که شما در جریان هستید این بانوان برای شما به اجرا پرداختند و از تمام این بزرگواران تشکر می‌کنم.
 
«ارکستر سازهای ایرانی فارابی» و گروه موسیقی «سماع قزوین» در چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر در یک سانس مشترک به اجرای قطعات معروف با اشعاری از شعرای نامی پرداختند.تعدادی از حاضران پس از پایان بخش اول، سالن را ترک کردند. این در حالی است که مسئولان سالن اعلام کردند که گروهی دیگر در بخش بعدی اجرا خواهند داشت.
 
فرهنگسرای نیاوران هم در سانس اول اجرای خود میزبان برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان بود. بیشتر تماشاچیان این کنسرت از آشنایان و خانواده‌های نوازندگان بودند و تعداد زیادی از صندلی‌های سالن نیز خالی بود.
 
در این کنسرت نیز همانند سایر اجراهای این دوره از جشنواره رفت و آمد مکرر تماشاچیان و فیلمبرداری آنها از اجراها باعث بر هم خوردن تمرکز سایرین می‌شد و هیچ نظارتی بر این روند وجود نداشت.
 
در ادامه، اجرای دونوازی دودوک و کمانچه حسام اینانلو و رضا عسگرزاده در این سالن روی صحنه رفت.
 
چهارمین شب جشنواره موسیقی فجر در ۷ سالن کنسرت و یک سالن سینما برگزار شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین