تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
plusresetminus
رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیرمجاز تهدید جدی برای زیست سالم شهری به شمار می روند و با توجه به خطر همیشگی وقوع زلزله، جا دارد که مسئولان توجه بیشتری برای نوسازی بناهای ناپایدار داشته باشند.
۰
کد مطلب : ۱۲۳۵۴۵
بافت های فرسوده، تهدید جدی برای زیست سالم شهری / زلزله در کمین است

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمود دادگو با بیان اینکه آمار درستی از حجم بافت های فرسوده در مرکز البرز در دسترس نیست اما پر واضح است که افزون بر هزار هکتار بافت فرسوده نیازمند اقدامات اورژانسی مردم و مسئولان است، بیان داشت: زمان حرف و شعار و سخنرانی به سر رسیده و مردم نظاره گر هستند که مسئولان چه می کنند و مسئولان نیز مشارکت حقیقی مالکین بناهای ناپایدار را مطالبه می کنند.

 

وی از شهرداری ها، دولت، نظام بانکی، رسانه ها و مالکین بناهای فرسوده به عنوان پنج ضلعی نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده یاد کرد و افزود: احیای فرهنگی و اجتماعی محلات دارای بافت های فرسوده بدون مشارکت حقیقی تمام حلقه های زنجیره شدنی نیست و در شرایط کنونی وقوع زلزله مصادف با ایجاد بحران جدی انسانی و اقتصادی است.

 

رئیس پارلمان شهری کرج با تاکید بر اینکه آسیب های فرهنگی و اجتماعی در محلاتِ با چهره فرسوده بیداد می کند، عنوان کرد: بناهای ریزدانه و ناپایدار شاید در نگاه نخست یک آسیب مرتبط با شهرسازی و معماری به نظر برسند اما واقعیت چیز دیگری است و اکنون تمام شئون زندگی شهری در بافت های فرسوده تحت الشعاع قرار گرفته و بیراه نیست بگوییم که امنیت جانی و مالی و روانی شهروندان گروگان خشت های فرسوده و دیوارهای سست می باشد.

 

دادگو با تاکید بر دوری از گسترش ساخت و سازهای بی کیفیت و غیر استاندارد که عامل افزایش حجم بافت های فرسوده می شود، اضافه کرد: در شرایطی که بودجه کافی برای مناسب سازی و احیای بافت های فرسوده موجود نیست، اقدام برخی سازندگان ساختمانی به ساختِ بناهای بی کیفیت و فاقد استحکام جای بسی تاسف دارد و باید این افراد به مراجع قضایی معرفی شوند. فهمِ عمق فاجعه برای کسانی که صدای پای زلزله را می شنود، آسان تر است.

 

رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج در بخش پایانی سخنانش خواستار اتخاذ تدابیر کارشناسی و اعمال تسهیلات لازم به منظور تشویق مالکین بناهای فرسوده و ناپایدار جهت تخریب و بازسازی املاک فاقد استحکام خویش شد و گفت: زمان سخنرانی و شعار به سر رسیده و باید آستین همت بالا بزنیم و با استفاده از ابزارهای تشویقی و تنبیهی و پیش از وقوع زلزله احتمالی، مانع از به ثمر نشستن بحران جدی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شویم.

منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین