تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
plusresetminus
حزب الله : عده ای تأخیر در تحویل خودروهاي پیش فروش شده را بوق وکرنا کرده و از خودروهای خارجی حمايت می کنند غافل از اينكه بعضي از اين واردكنندگان بي هويت خودرويي تحويل نداده اند و متاسفانه متقاضيان اينگونه خودرو ها از مالباختگان اصلي به شمار مي روند و پرونده هاي قضايي گواه اين مدعاست .
۰
کد مطلب : ۷۵۰۲۴
عجله چرا؛ تب بازار/عطش پيش خريد خودرو !

 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،پیش فروش يکی از راه های متداول خودروسازان و وارد کنندگان جهت عرضه خودرو می باشد. در عین حال، پیش فروش خودرو یکی از راه کارهای خودرودار شدن اقشار مختلف جامعه شناخته می شود.در شرایط طبیعی، خودروسازان داخلي متناسب با روند و تیراژ كيفي تولید خودرو در مناسبت های مختلف اقدام به پیش فروش محصولات خود می کنند و به راحتی تعهدات خود را در مقابل خریداران جامه عمل مي پوشانند. اما در شرایط غیر طبیعی نظیر تحریم و عواملی كه خارج از اراده خودروسازان است بر روند تولید و عرضه خودرو تاثیر گذاشته كه گاهي شاهد تاخير در ارايه تعهدات خودروسازان هستيم .

البته خودروسازان کلیه شرایط طبیعی و غیر طبیعی را سنجیده و راهکارهایی برای رفع موانع و بروز شرایط در نظر ميگیرند و پس از آن اقدام به پیش فروش خودرو مي نمایند. خودروسازان بزرگ کشور نظیر شركت سايپا و ایران خودرو در اکثر موارد به تعهدات خود عمل می کنند. اما در برخی مواقع عوامل غیر طبیعی و شرایط تحریم مانع انجام درست تعهدات خودروسازان می شود. ولي خودروسازان باتوجه به تب بالاي بازار و عطش خريد خودرو بيشتر از قبل تلاش مي كنند تا پايان سال با حداقل زمان ممكن خودروهای پیش فروش خود را تحویل متقاضيان دهند.

از سوی دیگر هم اکنون در هر خودروساز بزرگ کشور ده ها هزار نفر مشغول بكار هستند که محصول زحمات آنها هم اکنون در خیابان های شهرهای سراسر کشور در حال تردد است . عده ای تأخیر در تحویل خودروهاي پیش فروش شده را بوق وکرنا کرده و از خودروهای خارجی حمايت می کنند غافل از اينكه بعضي از اين واردكنندگان بي هويت هيچ خودرويي تحويل نداده اند و متاسفانه متقاضيان اينگونه خودرو ها از مالباختگان اصلي به شمار مي روند و پرونده هاي قضايي گواه اين مدعاست. حال با توجه به مباحث مطرح شده و وضعيت بوجود آمده داخلی و بین المللی کشور ، درست است كه امتیازهای خودروسازان خارجي را به رخ خودروسازان داخلی بکشند و انجام تعهدات به موقع بعضي از وارد کنندگان خودرو را با برخی ضعف های پیش فروش خودروسازان داخلی مقایسه کنند.

براساس گزارشات رسيده در چند ماه اخير تب بازار و اعطش پيش خريد خودرو روند صعودي را نشان مي دهد و اكثر مردم با توجه به عدم نظارت و برخورد قانوني با شركت هاي بي هويت كه به واردات اينگونه خودرو اقدام مي نمايند اعتقادي ندارند و تمايل دارند كه نسبت به پيش خريد خودروهاي داخلي با توجه به تسهيلات و گسترش خدمات تا پايان سال اقدام نمايند .

متاسفانه بعضي افراد با اين هجمه ها ي غير منصفانه نه تنها توجهی به نقش صنعتگران داخلی ندارند، بلکه به آینده شغلی هزاران کارگر ایرانی که در صنعت خودروسازي مشغول بکارمي باشند اهمیت نمی دهند . واقعا این گروه نمی دانند که با تخریب مستقيم و يا غیرمستقیم صنعت علاوه برتضعيف توليدات داخل به کارگران دلسوز و فهيم ایرانی نيزكه در جهت رشد اقتصادي كشور نقش مهمي ايفا مي نمايند لطمه می زنند .

منبع : افكار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین