تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
plusresetminus
موضع‌گیری عربستان در خصوص زنده‌سوزی کودک فلسطینی در شرایطی است که طی چند ماه اخیر، این کشور به اصطلاح داعیه‌دار رهبری جهان اسلام به بهانه توافق هسته‌ای ایران با مقامات اسرائیل چندین بار دیدار داشته است.
۰
کد مطلب : ۸۹۸۹۴
ریشه‌های کودک‌سوزی در فلسطین و یمن
شهرک‌نشینان صهیونیست روز جمعه (9/5/1394) جنایت هولناکی را علیه فلسطینیان در روستای دوما در جنوب نابلس رقم زدند و طی آن با آتش زدن دو خانه موجب شهادت یک کودک 18 ماهه و زخمی شدن ساکنین این خانه شدند که حال والدین این کودک وخیم گزارش شده است.

در مقابل این جنایت فجیع بسیاری از کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان علیه رژیم کودک کش صهیونیستی موضع گرفتند. در این میان عادل بن احمد جبیر وزیر امور خارجه عربستان نیز با صدور بیانیه‌ای این جنایت هولناک را محکوم و رژیم صهیونیستی را مسئول آن دانست. موضع‌گیری عربستان در شرایطی است که طی چند ماه اخیر، این کشور به اصطلاح داعیه‌دار رهبری جهان اسلام به بهانه توافق هسته‌ای ایران با مقامات اسرائیل چندین بار دیدار داشته است و همسو با مواضع این رژیم علیه ایران، موضع‌گیری کرده است. آل سعود در حالی علیه اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها واکنش نشان داد که خود تاکنون بیش از هزار کودک بیگناه را در یمن به خاک و خون کشیده است و به این جنایات خود هم افتخار می‌کند. این حملات بیرحمانه در حالی از سوی سعودی ها دنبال می‌شود که مسلمانان یمن همواره یکی از بزرگترین حامیان فلسطینی‌ها بوده‌اند.

علاوه بر این، عربستان در همکاری تنگاتنگ با صهیونیست‌ها اقدام به حمایت آشکار از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و در سوریه و عراق کرد و موجب شد که فلسطین از موضوع اول جهان اسلام به موضوع دسته چندمی تبدیل گردد. تأسف‌بار آنکه بعد از تفرقه کنونی که گریبانگیر جهان اسلام شده است و مسبب اصلی آن را باید آل‌سعود دانست، حملات فراوانی به فلسطینیان و مقدساتشان شده است در حالیکه کشورهای اسلامی به علت دلمشغولی‌های فراوان این جنایات را نادیده گرفتند.

از این رو موضع عربستان سعودی را باید تنها دلسوزی ریاکارانه و اشک تمساح دانست که تنها یک دغدغه را دنبال می‌کند و آن بازتاب موجودیت خود به عنوان رهبر جهان اسلام است در حالیکه اقدامات ریاکارانه‌ این رژیم مدتهاست که به چشم فلسطینی‏ها و همه مسلمانان جهان نخ نما شده است.

 

رضا برکتی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین