تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
plusresetminus
حزب الله: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رکود در تولید،‌ صنعت و معدن دغدغه مجلس است و مجلس آمادگی دارد در صورت اصلاح، تنقیح و تدوین قوانین در جهت رفع موانع کسب و کار و سرمایه‌گذرای با دولت همکاری داشته باشد.
۰
کد مطلب : ۵۰۶۳۴
تاکید رئیس مجلس بر همکاری با وزارت صنعت معدن و تجارت برای رفع مشکلات حوزه تولید
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، علی لاریجانی پس از گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت صنایع و معادن گفت: در گزارش وزیر اهداف کمی در بازه زمانی 4 ساله مشخص شد که کار درستی است. امیدوارم با راهبرد مشخص این اهداف، معنادار شود و اگر از مجلس کمک بخواهید با شما همراهی می‌کنیم.


نماینده مردم قم تدوین کتاب واردات و صادرات توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت را راهبرد مناسبی برای بخش‌های تولیدی کشور دانست و گفت: از تدوین این کتاب در اسفند سال گذشته خشنود شدم. امیدوارم این کتاب مبنای خوبی برای فعالیت‌های تولیدی کشور باشد.


لاریجانی خواستار ارائه لایحه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس افزود: در اصلاح، تنقیح قوانین با تحقیق و مطالعه، پیشنهادات مدون خود را به مجلس ارائه دهید تا ما در فرصت مناسبی آن را تصویب کنیم. رکود در تولید،‌ صنعت و معدن از دغدغه‌هایمان است.


به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، اصلاح قوانین با رویکرد افزایش بهره‌وری، توسعه صادرات و تقویت بخش تحقیق و توسعه در حوزه صنعت و معدن بسیار حائز اهمیت است.


وی تامین سرمایه در گردش کارخانجات را مهم دانست و گفت: شما درد را خوب تشخیص داده‌اید و از سایر اعضای دولت کمک می‌طلبید. به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت را مجاب کنید که اگر لازم باشد سرمایه بانک‌ها را افزایش دهد و اگر لازم باشد مجلس به موضوع ورود کند به ما اعلام کنید.


لاریجانی متذکرشد: تامین سرمایه در گردش موضوع ساده‌ای نیست. حجم زیادی از تجهیزات با ارز گران وارد شده است و در کنار آن، آب برق گاز نیز در بخش تولید قرار دارد. باید با تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از این سرمایه بالقوه استفاده بهینه‌ای شود.


نماینده مردم قم خطاب به وزیر صنعت معدن تجارت گفت: در سخنانتان 15 تا 20 درصد تولید کشور را مقرون به صرفه دانستید. خب قانون به شما اجازه بخشودگی جرائم واحدهای تولیدی را داده است. می‌توانید این مشکلات را فوری حل کنید. در فاصله زمانی کوتاهی این مشکلات را حل و به مجلس گزارش دهید.


وی با اشاره به سهم دولتی معادن گفت: سهم 65 درصدی دولت در معادن باید برای تسهیل شرایط حوزه معدن هزینه شود البته شما خودتان در لایحه بودجه این سهم را به 20 درصد کاهش دادید. این کار را انجام نمی‌دادید چرا که دست خودتان را بستید. حالا اگر اصلاحیه می‌خواهید اصلاحیه دهید.


لاریجانی با ابراز نگرانی از سخنان اخیر محمدرضا نعمت‌زاده گفت: از مصاحبه شما درباره سهم تولید از هدفمندسازی یارانه‌ها نگران شدم. گفتید از یارانه‌ها به تولید سهمی داده نمی‌شود،‌ انتظار داریم قانون را اجرا کنیم. اولویت دولت خارج کردن تولید از رکود است.


وی خطاب به وزیر تاکید کرد: فعال باشید و به دولت هم اصرار کنید و سهم تولید را از یارانه‌ها بگیرید. اختصاص این پول به تولید هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد.


لاریجانی در پایان گفت: شما فرد حکیمی در تولید و صنعت کشور هستید و ما انتظار داریم با قدرت و جدیت دغدغه‌ها و مشکلات را حل کنید تا رونق در حوزه کسب و کار و صنایع و معادن ایجاد شود.


نماینده قم متذکر شد: در خصوص واردات بی‌رویه فکری اساسی کنید.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین