تاریخ انتشارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
plusresetminus
حزب الله : رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: هوشمندسازی مدارس و فاصله گیری نظام تعلیم و تربیت از روش های سنتی، بنیان و زیر ساختی برای راه اندازی «شهر الکترونیک» است.
۰
کد مطلب : ۱۰۱۷۲۹
هوشمندسازی مدارس بنیان راه اندازی شهر الکترونیک است
 
 
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فاطمه اسکندری  اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان مدارس زیر نظر شهرداریها اداره می شوند و وزارت علوم تنها بر محتوای کمی و کیفی آموزش ها اعمال نظارت و مدیریت دارد؛ چرا که مدارس یکی از اصلی ترین کانون های انسان سازی هستند و اگر بنای حضور افراد در جامعه به خوبی گذاشته شود، شاهد داشتن جامعه ای پیشرو، خلاق و کارآمد خواهیم بود.
 
وی افزود: یکی از گام هایی که وزارت آموزش و پرورش طی سالیان اخیر در راستای استاندارد سازی نظام تعلیم و تربیت برداشته، بحث «هوشمندسازی» مدارس است که طی آن ارتباط بین معلم و دانش آموز از تخته سیاه به صفحه رایانه منتقل شده و به طبع، آموزگار قادر به استفاده از روش های جدید و علمی برای ارایه مطالب و محتوای دروس خواهد بود.
 
این مسئول شهری ادامه داد: به دلیل استفاده کمتر مدارس از رایانه در گذشته، هوشمندسازی پایگاه های تعلیم و تربیت به پروسه ای زمانبر، هزینه بر و پیچیده تبدیل شده و با جذب اعتبار از ردیف های دولتی و کمک های مالی شهرداریها، تعدادی از مدارس با در نظر گرفتن اولویت های موجود در هر سال تحصیلی به جمع مدارس هوشمند می پیوندند.
 
اسکندری در ادامه از حمایت مادی و معنوی مدیریت شهری کرج از روند هوشمندسازی مدارس خبر داد و اذعان داشت: باور داریم که نظام آموزشی کشور نیازمند بازنگری اساسی است و این تغییرات باید در دهه های گذشته اعمال می شد و در عصری که جهان هر لحظه تحت تاثیر ارتباطات و فن آوری های نوین قرار دارد، نمی توان با روش های سنتی و ناکارآمد به پرورش نسلی پویا و خلاق امیدوار بود.
 
این وکیل مردم در پارلمان شهری کرج اضافه کرد: سرنوشت میهن اسلامی به آینده دانش آموزان گره و پیوند خورده است و با هوشمندسازی مدارس می توان زیر ساختهای راه اندازی شهر هوشمند و شهروند الکترونیک را نیز مهیا ساخت. در همین راستا، مدیریت شهری امسال نیز اعتباری را برای کمک به این پروسه در نظر گرفته و بر اساس سیاست های موجود اقدام خواهیم کرد.
 
وی در بخشی پایانی سخنانش خواستار اهتمام بیشتر وزارت آموزش و پرورش برای هوشمندسازی مدارس شد و گفت: متاسفانه این پروسه حیاتی از سرعت و کیفیت لازم برخوردار نیست و نیازمند شتاب بخشی به فعالیت های در دست اقدام می باشیم. در صورتی که برای هوشمندسازی مدارس به ساز و کار کنونی اتکا کنیم، قطعا تا سالیان سال نمی توان به حصول نتیجه لازم امیدوار بود.
 
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین