تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
plusresetminus
حزب الله : درس خارج فقه آیت الله هاشمی شاهرودی - قم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی جریان مقاومت بر داعش را موجب شکست توطئه‌های آمریکا و صهیونیسم بین الملل دانست.
۰
کد مطلب : ۱۵۵۹۲۸
آیت الله شاهرودی: پیروزی بر داعش موجب شکست توطئه‌های آمریکا خواهد بود
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به عنوان سخنران افتتاحیه در اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها سخن می‌گرفت با اشاره به اهمیت محبت و مودت به اهل بیت پیامبر اسلام و تأثیر آن بر وحدت و افزایش اقتدار مسلمین، گفت: آن مودت بیش از محبت است و اظهار محبت و تبعیت عملی از محبوب را نیز در بر دارد و عالی‌ترین ثمره‌ای که از محبت اهل بیت عایدابنای امت پیامبر می‌گردد همانا میل به مقصود اصلی هستی و اصول علی الله است.
 
  
 
وی با بیان اینکه انسان موجودی است که در بعد عقلی و منطقی دارای جنبه‌های عاطفی و احساسی قوی است، افزود: حقیقت این است که محبت و مودت خدا و رسول اهل بیت او روح دین است همانگونه که در برخی آیات و روایات به آن تأکید شده است؛ حلقه اصلی اتصال خدا و پیامبر اعظم و خاندان رسالت همان محبت و دلدادگی است و از خلال آن است که همه ارزشهای متعالی الهی و رسالی که اهل بیت مظهر تام و تمام آن هستند به انسان‌ها منتقل می‌شود.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خصوصیت عنصر محبت و مودت را جذبه‌ای برای درنوردیدن مرزهای جغرافیایی و قومی دانست و تصریح کرد: مراسمی چون راهپیمایی اربعین که با حضور شیعیان و غیرشیعیان و حتی غیرمسلمانان با جمعیتی بالغ بر 20 میلیون برگزار می‌شود در ایجاد وحدت برای تحقق انقلاب جهانی اسلام است.
 
آیت‌الله شاهرودی محبت و مودت به اهل بیت رسول اکرم(ص) و تبعیت از آن را موضوع مورد تأکید در روایات متواتر از پیامبر اسلام توصیف کرد و گفت: اسلام صحیح که اسلام رحمت و انسانیت و عقلانیت به ارزشهای متعالی است در سیره و خلق عظیم نبی اکرم و سلوک اهل بیت متبلور و متجسم است و همه اینها به محبت اهل بیت منجر می‌شود.
 
وی با اشاره به تلاش جبهه استکبار برای مقابله با ظرفیت حاصل شده از مودت و محبت اهل بیت اظهار داشت: امروز می‌بینیم که جبهه استکبار جهانی با درک و ملاحظه همین ظرفیت عظیمی که در مودت اهل بیت موجود است و از خلال به فعلیت رسیدن آن، ارزشهایی همچون ظلم ستیزی، شهادت‌طلبی و مقاومت در مقابل استکبار و ایجاد وحدت اسلامی عینیت می‌یابد درصدد است با ارائه نسخه های جعلی و تحریف شده از اسلام در قالب اسلام تکفیری و برداشتهای غلط و افراطی از مفاهیم اسلامی همچون جهاد، خلافت و دولت اسلامی عناوین شومی چون داعش و القاعده را برای مقابله با تحقق ارزشهای اسلامی طرح کند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به پایان داعش نیز اشاره کرد و گفت: در خاتمه لازم است پیروزی بزرگ بر شجره خبیثه داعش و بازپس گیری اخرین سنگرهای این گروه تروریستی را در عراق و سوریه به رهبر معظم انقلاب، ملت و دولت سوریه، نیروهای مقاومت و جهادگر سپاه پاسداران و حزب الله لبنان تبریک بگویم.
 
آیت الله شاهرودی با بیان اینکه پیروزی بر داعش منجر به شکست طراحی‌ها و استراتژی‌های آمریکا و فراگیر شدن جریان مقاومت شده است، تأکید کرد: امروز جبهه مقاومت قوی‌تر و فراگیر تر از هر زمان گذشته در مقابل فتنه گری‌ها و مکرهای آمریکا و صهیونیسم بین المل و همپیمانان آنها در منطقه حضور دارد.
 
وی با تأکید بر مقابله فکری با جریان تکفیری گفت: لازم است با تمسک به پیامبر اسلام و اهل بیت با تفکرات تکفیری القاعده و داعش مقابله شود چرا که تا زمانی که تفکر افراطی و تکفیری وجود دارد، اسلام آسوده نخواهد بود.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین