تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
plusresetminus
پروفسور کردوانی:

هندوانه مکعبی بخرید

حزب الله : پدر‌علم کویر شناسی با بیان اینکه برخی رنگ هندوانه‌ها تزریقی است، گفت: هندوانه مکعبی شکل جنوب را بخرید چراکه هندوانه‌های جنوب طبیعی است.
۰
کد مطلب : ۸۴۵۹۲
هندوانه مکعبی بخرید
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، پروفسور پرویز کردوانی در خصوص تزریق رنگ به برخی میوه‌ها از جمله هندوانه و پرتقال، اظهار داشت: معمولاً به دلیل هزینه بسیاری که مربوط به تزریق رنگ است این اتفاق نمی‌افتد ولی نمی توانیم بگوییم چنین چیزی وجود ندارد چراکه برخی رنگ میوه‌های فوق تزریقی است.

وی با بیان اینکه در سواحل جنوب بهترین نوع هندوانه به شکل طبیعی ( مکعبی شکل) یافت می‌شود، گفت: در جنوب کاشان در نزدیکی تپه ماسه‌ای با کود حیوانی هندوانه های با رنگ‌های متفاوت عمل می‌آورند که رنگ این هندوانه‌ها کاملاً طبیعی است.

پدر علم کویر‌شناسی بیان کرد: تزریق رنگ به میوه ضرر دارد ولی کشنده نیست. حتی ما شاهد هستیم که به پویت سیب پارافین می‌زنند که این خود بسیار مضر محسوب می‌شود.

** یک درخت موز در چابهار هزار و 70 موز می‌دهد

کردوانی بیان کرد: در منطقه چابهار میوه‌های بدون آبیاری را می‌توان کاشت از نتیجه آن بهره برد. به طور مثال یک درخت موز در چابهار هزار و 70 موز می‌دهد. بنابراین باید به منطقه چابهار توجه کرد.

وی با بیان اینکه منطقه چابهار مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: در تابستان این منطقه به عنوان خنک‌ترین شهر ساحلی و در زمستان گرمترین منطقه محسوب می‌شود همچنین باید بگویم هیچ‌ گیاهی در چابهار خزان ندارد.

پدر علم کویر‌شناسی بیان کرد: در خصوص ماهی و میگو چابهار باید بگویم که 5 نوع میگو در این منطقه وجود دارد که هر کدام مزایای بسیاری دارد. همچنین باید بگیوم برخی ماهی‌ها در چابهار در حال انقراض است که باید فکری اساسی برای آن کرد.

** آلودگی دریای چابهار از خلیج‌فارس کمتر است


کردوانی افزود: نوزاد 6 ماهه در دریا چابهار می‌تواند به دلیل هموار بودن شنا کند و مشکلی برای آن نیز پیش نمی‌آید و در برخی مناطق با عمق زیاد برای کشتی‌های بزرگ بسیار موثر و کارآمد است.

وی ادامه داد: آلودگی درای چابهار نسبت به خلیج‌فارس بسیار کمتر است ولی آلودگی نفتی دارد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین