تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
plusresetminus
حزب الله: سخنگوی دولت ضمن تقدیر از انصراف دهندگان از دریافت یارانه گفت: هرچه تعداد انصراف دهندگان از دریافت یارانه بیشتر باشد، خدمات رسانی دولت به مردم بیشتر و شیب آزادسازی قیمت حامل های انرژی نیز کمتر می شود.
۰
کد مطلب : ۵۰۳۲۸
کمترشدن شیب قیمت‌ها با انصراف از یارانه
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، محمدباقر نوبخت سه شنبه شب در برنامه تلویزیونی افزود: دولت از هموطنانی که از دریافت یارانه انصراف می دهند با ارایه تسهیلات دیگر قدردانی می کند تا آنها بدانند احسان با احسان پاسخ داده می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: طبق مصوبه هدفمندسازی یارانه ها در سال 1389 باید 50 درصد از درآمد هدفمندی یارانه ها در بخش تولید و عمران هزینه شود اما متاسفانه تا پایان سال گذشته، علاوه برپرداخت کل درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها، دولت ناچار شد از خزانه نیز برای پرداخت مستقیم یارانه ها برداشت کند.

سخنگوی دولت افزود: این پرداخت ها منجر شد تا بانک مرکزی با افزایش حجم پول در بازار موجب گرانی و تورم 43 درصدی شود که با اقدام دولت تدبیر و امید، حجم نقدینگی در بازار کنترل شد که در نتیجه آن تورم به 32 درصد کاهش یافت.

نوبخت خاطرنشان کرد: این موضوع بسیار اهمیت دارد که دولت در زیرساخت های حمل و نقل، بهداشت و درمان و آموزش، سرمایه گذاری بیشتری کند زیرا این خدمت رسانی منافع عام دارد و سبب کم شدن تورم و کاهش هزینه ها می شود.

وی با تاکید بر اینکه درآمد مردم ایران همچون مردم منطقه و جهان نیست و دولت نیز این مهم را درک می کند، گفت: تعدیل نشدن قیمت حامل های انرژی سبب قاچاق سوخت و مصرف بی رویه آن در کشور می شود ضمن آنکه آلودگی محیط زیست و سایر مشکلات عدیده در کشور را نیز به همراه دارد.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه میلیون ها تن از هموطنان تاکنون از دریافت یارانه انصراف داده اند، افزود: هر قدر انصراف مردم از دریافت یارانه بیشتر باشد دولت نیز با شیب ملایمتری اقدام به افزایش قیمت حامل های انرژی خواهد کرد و این مهم سبب کاهش بیشتر تورم می شود.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: مردم با انصراف از دریافت یارانه نقدی، به یاری دولت در توجه بیشتر به بخش های تولید و عمرانی می شتابند و این امر موجب اشتغالزایی می شود.

وی با بیان اینکه در سراسر جهان مردم کمتر از خودروی شخصی استفاده می کنند، افزود: دولت این سیاست را دارد که با ایجاد امکانات لازم، شرایطی فراهم کند تا مردم بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

سخنگوی دولت با تقدیر و تشکر از رسانه ها و مراجع تقلید در فرهنگی سازی انصراف از دریافت یارانه گفت: مردم فهیم ایران می دانند که با این حرکت ملی در اصل به کشور و دولت یاری رسانی کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مردم همیشه در صحنه ایران، بار دیگر نشان داده اند که هر زمانی دولت نیازمند است، به یاری او می شتابند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
حسین
اگر به فکر قدرت وثروت باشیم واز خدا نترسیم مشکلات حل نمی شود
آخرین عناوین