تاریخ انتشارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
plusresetminus
حزب الله : رسانه‌های خبری دولتی چین ابراز امیدواری کردند که دولت دونالد ترامپ اهمیت روابط با چین را درک کند ولی به این مساله نیز اشاره کردند که پکن باید برای بدترین سناریو نیز آماده باشد.
۰
کد مطلب : ۱۳۲۴۶۴
پکن برای بدترین سناریو در قبال آمریکا آماده باشد

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در رقابت های انتخاباتی بارها علیه چین موضع گرفت و این کشور را به دزدیدن فرصت های شغلی آمریکا متهم کرد، ترامپ با گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور تایوان نیز مقام های چینی را به شدت خشمگین کرده است.

ترامپ گرچه در سخنرانی تحلیف به طور مستقیم نامی از چین نبرد ولی بار دیگر تاکید کرد: کارگران آمریکایی از اقدامات مخرب کشورهای خارجی، متضرر شده اند.

روزنامه مردم ارگان رسمی حزب کمونیست چین در شماره امروز شنبه خود نوشت: آمریکا و چین نباید برای منزوی کردن یکدیگر تلاش کنند بلکه باید به دنبال همکاری برد برد و مدیریت تنش ها و اختلافات باشند.

این روزنامه در ادامه افزود: دولت جدید آمریکا باید درک کند که این برای دو قدرت بزرگ طبیعی است که با یکدیگر مشکلات و اختلافاتی داشته باشند. چیزی که مهم است که کنترل و مدیریت این اختلافات و یافتن راهکاری برای حل و فصل آنها است.

این روزنامه تاکید کرد: چین امیدوار است که تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا بتواند فرصتی تازه برای یک آغاز جدید با هدف توسعه روابط دو کشور باشد. توسعه پایدار و باثبات روابط بر اساس منافع مردم دو کشور به نفع آمریکا و چین خواهد بود.

تبریک توییتری رئیس جمهور تایوان به ترامپ

تسای اینگ ون رئیس جمهور تایوان امروز شنبه با انتشار پیامی در توییتر، تحلیف دونالد ترامپ و آغاز رسمی ریاست جمهوری وی را تبریک گفته است. این اقدام می تواند بار دیگر موجب خشم و ناراحتی مقام های چینی شود.

وی در این پیام نوشته است: دموکراسی چیزی است که تایوان و آمریکا را به یکدیگر پیوند می دهد. به امید پیشرفت دوستی و همکاری های ما.

وی بارها آمریکا را مهمترین متحد بین المللی تایوان توصیف کرده و تاکید نموده است که دو کشور ارزش های مشترکی مثل آزادی، دموکراسی و حقوق بشر دارند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین