تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
plusresetminus
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش روس‌ها برای جبران کاهش تولید نفت اوپک تاکید کرد که به صفر رسیدن تولید نفت ایران یک آرزوی محال است.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۳۶۵
محال است تولید نفت ایران به صفر برسد

 

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش روس‌ها برای جبران کاهش تولید نفت اوپک تاکید کرد که به صفر رسیدن تولید نفت ایران یک آرزوی محال است.

بهروز نعمتی در گفتگو با ایسنا اظهارکرد: تلاشی که شاهد آن هستیم، این است که می‌خواهند تولید نفت ایران کاهش یابد، ولی شرایط بازار و مجموعه عوامل باعث می‌شود این توفیق برایشان حاصل نشود.

وی افزود: من نمی‌دانم آقای نواف (وزیر انرژی روسیه) به دنبال چیست، از یک طرف می‌خواهند سهم اوپک را یک میلیون بشکه افزایش دهند و از طرفی می‌خواهند کاهش تولید نفت اوپک را جبران کنند، البته روس‌ها همیشه به دنبال این بوده‌اند که از فرصت‌های مختلف به نفع خود استفاده کنند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه روس‌ها در بازار فعلی نمی‌توانند افزایش تولید داشته باشند، یادآور شد: زمستان سختی در مناطق نفت‌خیز روسیه در پیش است، علاوه بر این طوفانی که در آمریکا آمده و مسائل مربوط به خلیج مکزیک همگی دست به دست هم می‌دهند که عملا این اتفاق نیفتد، البته این‌ها تلاش‌هایی است که آمریکایی‌ها دارند و نواف می‌خواهد با این کار گوشه چشمی به آمریکایی‌ها نشان دهد.

نعمتی با تاکید بر اینکه تولید نفت ایران هیچ وقت به صفر نخواهد رسید، اضافه کرد: با توجه به شرایط جهانی و منطقه‌ای و رخداد‌های طبیعی این یک آرزوی محال برای آمریکا خواهد بود.

وی در پایان اظهارکرد: روس‌ها به دنبال منافع خودشان هستند و ما هم باید به دنبال منافع خود باشیم و نباید همه کارت‌هایمان را برای روس‌ها روی میز بگذاریم، چرا که آن‌ها خیلی قابل اعتماد نیستند.

منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین