تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
plusresetminus
حزب الله: رییس دیوان عالی کشور گفت: ملت شریف ایران اسلامی در مراسم جهانی روز قدس امسال بیش از سال‌های گذشته شرکت کنند.
۰
کد مطلب : ۵۸۵۹۰
رژیم صهیونیستی در منظر مدعیان حقوق بشر حمام خون به‌راه انداخته است

 

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،آیت‌الله محسنی‌گرکانی بیان کرد: ایمان به خدا سرچشمه همه خوبی‌هاست. خدای تبارک و تعالی برای رسیدن بندگانش به سعادت دنیا و آخرت نعمت‌های فراوانی را در اختیار آنان قرار داده است.

 

وی افزود: اول نعمت‌هایی که به همه انسان‌ها عطاء فرموده همانند سلامتی اعضاء بدن، قلب سالم، دست و پای سالم، بینایی و شنوایی و همه این نعمت‌ها در وجود ظاهری مؤمن و کافر یکسان است. دوم برخی از نعمت‌ها اگرچه برای انسان ظاهر و آشکار نیست، ولی انسان آن‌ها را درک می‌کند مانند عقل، دانایی، فهم، فکر، بصیرت.

 

رییس هیات عمومی دیوان عالی کشور گفت: اینها و صدها و هزاران نعمت های ظاهر و باطن را خداوند ابزار و وسیله رسیدن انسان به سعادت قرار داده که برای او تکیه گاه مطمئن باشد در جهت تقرب یافتن نزد پروردگار.

 

وی به معنی کلمه وسیله پرداخت و اضافه کرد: واژه وسیله در قرآن در سوره‌های مائده و اسراء آمده است و خدای تبارک و تعالی از بندگانش خواسته از وسیله استفاده کنند. وسیله مفهوم گسترده‌ای دارد هر کار نیک و شایسته‌ای را شامل می‌شود؛ لذا برای اینکه با این کلمه بیشتر آشنا شویم به توضیح حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در خطبه 110 نهج البلاغه می‌پردازیم.

 

وی گفت: بهترین وسیله که بندگان خدا می‌توانند با تمسک به آن به درگاه خدا تقرب یابند عبارتند از ایمان به‌خدا، برپا داشتن نماز، اداء زکات، روزه ماه رمضان، حج و عمره، صله رحم و پیوند با خویشاوندان، انفاق و بخشش در راه خدا در نهان و آشکار و تمام کارهای نیکی که انسان را از انحراف و سقوط و پستی نجات دهد.

 

محسنی‌گرکانی در بخش دیگری از سخنانشان افزود: همانگونه که عرض شد خداوند بزرگ و مهربان در اعطاء نعمت‌های حیات بخش تفاوتی بین بندگانش نگذاشته است به مسلمانان و غیر مسلمانان هم نعمت های مادی و معنوی عطا کرده است؛ النهایه اینکه گروهی با اعمال نیک خود ثبت‌نام در بهشت می‌کنند و گروه دیگری با اعمال سبعانه و وحشیانه خود را نامزد آتش دوزخ می‌کنند.

 

رییس دیوان عالی تاکید کرد: همه ما این روزها خبرهای هولناک و کشتار وحشیانه مردم مسلمان غزه را توسط رژیم صهیونیستی می‌شنویم. رژیم غاصب با کشتار و قتل عام وحشیانه مردم بی دفاع زنان و کودکان غزه در منظر مدعیان حقوق بشر چه حمام خونی به‌راه انداخته است. رؤسای جمهوری آمریکا و اروپای متمدن نما و دولت های ارتجاع عرب آشکارا و غیر آشکارا از رژیم جعلی و غاصب اسرائیل حمایت می‌کنند.

 

وی با مد نظر قرار دادن اقدامات وحشیانه و دور از انسانیت رژیم صهیونیستی در به‌خاک و خون کشیدن مسلمانان بی‌دفاع غزه تاکید کرد: ملت شریف ایران در مراسم جهانی روز قدس امسال بیش از سال‌های گذشته شرکت کرده و تنفر و خشم خود را از اقدامات اسرائیل غاصب نشان خواهند داد. ایران اسلامی با دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین موجب امیدواری و تسکین آلام آنها خواهند شد.

 

رییس دیوان عالی کشور در خاتمه از تمامی قضات دیوان عالی کشور و همه کسانی که جنایات اسرائیل را محکوم کردند تشکر کرد و از مسئولان محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی خواستند تنفر قضات عالی‌رتبه دیوان عالی کشور از اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها را به سمع و نظر مردم برسانند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین