تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
plusresetminus
حزب الله: پس از هفت ماه كار گروهي از سوي كارشناسان فناوري اطلاعات شركت تام ايران‌خودرو، فاز اول بسته نرم افزاري فريم‌ورك (Framework) تام آماده بهره‌برداري شد.
۰
کد مطلب : ۷۱۶۳۰
فاز اول بسته نرم‌افزاري جديد تام آماده بهره‌برداري شد

 

 
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،فريم‌ورك ابزاري است كه زيرساخت و ساختار برنامه‌هاي نرم‌افزاري را از طريق تهيه و تنظيم كتاب خانه‌هايي كه از تكرار در برنامه‌نويسي جلوگيري مي‌كند، فراهم و كار برنامه‌نويسي را ساده مي‌كند.


فریم‌ورک به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد که با استفاده از توابع، متدها، کلاس‌ها و شاخص هاي از پیش تعریف شده با حجم كمتر کدنویسی، برنامه خود را پياده‌سازي كنند. سادگی و یک پارچگی بیشتر، رعايت اصول مهندسی نرم‌افزار، سرعت و كيفيت بيشتر در نگهداری و پشتیبانی، عدم وابستگی یک برنامه به اشخاص توسعه دهنده (به واسطه مستندسازي كل پروژه)، استانداردسازي روش‌هاي كاري و كدنويسي، افزايش سطح امنیت محصولات و سهولت در كاربري و آموزش كاربران از مزاياي استفاده از فریم‌ورک به شمار مي رود.


برخي از شركت‌ها اقدام به خريد اين نوع محصول مي‌كنند كه اين كار، آن ها را با ريسك‌هاي هزينه بالاي خريد و نگهداري و وابستگي به سازنده مواجه مي‌كند. شركت تام با توجه به عدم صرفه اقتصادي و پذيرش ريسك‌هاي موجود در خريد محصول، اقدام به طراحي و پياده‌سازي آن به دست كارشناسان خبره خود كرد.


با نوجه به بررسي‌هاي به عمل آمده در بازار محصولات نرم‌افزاري كشور، طراحي و پياده‌سازي اين محصول از سوي كارشناسان تام، در نهايت حداقل 20 ميليارد ريال صرفه‌جويي در بر خواهد داشت.


اين پروژه با استفاده از چارچوب اسكرام (Scrum) - بر اساس تفكر چابك (Agile) - اجرا شده‌است. در اين روش محصول به مرور و بر اساس استراتژي و نياز روز تكامل خواهد يافت. لازم به ذكر است كه اين اولين پروژه‌ نرم‌افزاري در شركت تام است كه با استفاده از اين چارچوب اجرا مي‌شود.

 

منبع : ايكو پرس به نقل از روابط عمومي تام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین