تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
plusresetminus
حزب الله: آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفت: بیداری مسلمانان در تونس، مصر، عربستان، بحرین و یمن و حتی کشورهای اروپایی همه برگرفته از قیام مردم ایران و انقلاب اسلامی ایران است.
۰
کد مطلب : ۶۷۰۵۹
انقلاب اسلامی لرزه بر اندام مستکبران جهان انداخت

 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ، آیت‌الله العظمی نوری همدانی ‌ امشب در دیدار با جمعی از مردم گراش، با تاکید بر اهمیت مبحث حکومت در جامعه بشری اظهارکرد: تمام اولیاء الهی و پیامبران از زمان آغاز رسالت خود به مبارزه با حکومت‌های فاسد و مستکبر پرداختند.

وی افزود: حضرت ابراهیم (ع) به مقابله با نمرود رفت و حضرت موسی (ع) برداشتن فرعون از حکومت را در پیش گرفت.

آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) با نیت ایجاد حکومت صالحان در جهان در گام نخست ابوجهل‌ها و ابولهب‌ها را از بین برد و برای حکومت‌هایی که در جهان وجود داشتند دعوتنامه برای پذیرش دین الهی فرستاند.

وی تصریح کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز از ابتدای حرکت، خود را برای مبارزه با حکومت طاغوت آماده کرده بود، زیرا که نخستین کار انبیاء مبارزه با حکومت‌های فاسد است و ائمه (ع) نیز ادامه دهنده کار انبیاء هستند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حکومت باید دارای انسجام باشد، افزود: این انسجام با حضور امام معصوم محقق می‌شود و در زمانی که امام معصوم در غیبت به سر می‌برند یک فقیه با تقوا، عادل و زمان شناس باید در راس حکومت باشد تا اهداف اسلام برای ایجاد حکومت محقق شود.

وی با اظهار تاسف از وقایعی که بعد از رحلت پیامبر (ص) اتفاق افتاد، گفت: پیامبر اسلام جانشین بعد از خود را به مردم معرفی کرده‌ بودند اما رفته رفته انحرافات به وجودآمد.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه اسلام اجازه نمی‌دهد مردم در بند ظالمان باشند، گفت: در زمان پهلوی مردم دچار فقر فرهنگی و مالی بودند و خان و خان بازی شیوع داشت به طوری که مردم با قانون رعیت و اربابی به خوبی آشنا بودند.

وی با اشاره به نیت رضا شاه برای نابودی فرهنگ غنی اسلام در ایران تاکید کرد: انقلاب ایران سبب تغییر مسیر تاریخ و تحول در جهان شد و بر اندام همه مستکبران جهان لرزه انداخت و فرهنگ و ارزش‌های اسلامی را به ایران بازگرداند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به قیام‌هایی که در جهان اسلام در حال رخ دادن است، اظهار کرد: بیداری مسلمانان در تونس، مصر، عربستان، بحرین و یمن و حتی کشورهای اروپایی همه برگرفته از قیام مردم ایران و انقلاب اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تاریخچه دشمنی مستکبران جهانی با کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: مستکبران سعی می‌کنند این حرکت را متوقف کنند ولی مردم با قیام‌های خود حکومت‌های فاسد و ظالم را از بین می‌برند.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی با بیان شیطنت‌های مستکبران برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی گفت: یک روز طالبان را علم می‌کنند، یک روز وهابیت، یک روز تکفیری و یک روز سلفی را علم می‌کنند، این فتنه‌انگیزی‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به پیروزی حزب‌الله لبنان بر صهیونیست‌ها و اینکه حزب الله همفکران و برادران ما هستند، خاطرنشان کرد: اسلام در میدان مبارزه و مقاومت همیشه پیروز است.

مرجع تقلید شیعیان جهان بیان کرد: انقلاب اسلامی 3 پایه اساسی دارد که پایه اول اسلام، پایه دوم مردم و پایه سوم هم ولایت فقیه است؛ انقلاب، اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم وارد کرد و نقشه دشمنان اسلام برای جدایی دین از سیاست را برهم زد.

آیت الله العظمی نوری همدانی اظهار کرد: به اسلام تهمت زده می‌شد که به زنان نظر منفی دارد و به دروغ اسلام را طرفدار اغنیاء جلوه می‌دادند اما امام خمینی(ره) با انقلاب، اسلام واقعی را نشان داد و وارد عرصه زندگی مردم کرد.

وی با توضیح پایه دوم انقلاب گفت: مردم نقش اساسی و تعیین کننده‌ای دارند، امام خمینی (ره) همه اقشار مردم را همراه خود کرد و این همراهی و اعتماد نتیجه پانزده سال تلاش امام(ره) در مسیر آگاه‌سازی و هدایت مردم بود.

مرجع تقلید شیعیان در خاتمه پایه سوم انقلاب را ولایت فقیه دانست و افزود: اگر امروز قیام بسیاری از کشورها به نتیجه نرسیده و یا از مسیر منحرف شده به دلیل نداشتن یک رهبر و ولی فقیه است؛ به لطف خدا انقلاب ایران از نعمت ولایت فقیه برخوردار بود و این ولایت فقیه تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین