تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
plusresetminus
حزب الله: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع مصلحت تشخیص نظام با ابراز خرسندی از سفر وزیر امور خارجه لتونی به ایران گفت: تحولات منطقه ای و موضوع هسته ای محور گفت وگوهای این دیدار بود.
۰
کد مطلب : ۵۰۹۴۹
تحولات منطقه ای و موضوع هسته ای محور گفت وگو با وزیر امور خارجه لتونی بود
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه (امروز) پس از دیدار با ادگار رینکویچ وزیر امور خارجه لتونی که در راس هیاتی سیاسی - اقتصادی به تهران سفر کرده است، در جمع خبرنگاران افزود: گفت و گوهای ارزشمندی با وزیر امور خارجه لتونی داشتیم.

ولایتی با بیان اینکه لتونی در نیمه اول سال 2015 ریاست اتحادیه اروپا را عهده دار خواهد بود، ادامه داد: رابطه ایران با اتحادیه اروپا برای هر دو کشور قابل توجه است و یکی از علل سفر وزیر امور خارجه لتونی به ایران ایجاد آمادگی برای توسعه روابط ایران و اتحادیه اروپا است.

ولایتی سابقه روابط ایران و لتونی را از سال 1921 یادآور شد و اظهار داشت: دو کشور از گذشته تاکنون روابط خوبی داشته اند و هر دو توافق داشتیم که روابط دو کشور چه بصورت دوجانبه و چه در قالب اتحادیه اروپا ارتقا یابد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع مصلحت تشخیص نظام تصریح کرد: در این دیدار مسایل منطقه ای همچون سوریه ، اوکراین ، افغانستان و خاورمیانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و درباره پرونده هسته ای ایران نیز گفت وگوهایی انجام شد.

وزیر امور خارجه لتونی امروز در راس هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورش وارد تهران شد و قرار است با برخی دیگر از مقامات کشورمان نیز دیدار و گفت و گو داشته باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین