تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
plusresetminus
حزب الله:شرایط شرکت‌های بیمه‌ای نسبت به بعضی دیگر از بنگاه‌های اقتصادی مانند بانک‌ها، شرکت‌های نفتی و گروه پتروشیمی در فهرست 500 شرکت برتر امسال چندان مناسب نیست.
۰
کد مطلب : ۷۷۷۴۲
بیمه‌ها عقب ماندند
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، در فهرستی که سازمان مدیریت صنعتی بر اساس اسناد مالی سال 1392 مشخص کرده است، نام هیچکدام از شرکت‌های بیمه‌ای در میان 10 شرکت برتر کشور از نظر میزان فروش دیده نمی‌شود. در میان 100 شرکت نخست نیز تنها دو شرکت بیمه‌ای حضور دارند؛ بیمه آسیا با چهار رده سقوط نسبت به سال قبل در جایگاه 65 دیده می‌شود. بیمه البرز نیز 22 پله سقوط را تجربه کرده و رتبه 100 را به خود اختصاص داده است.

هفت شرکت بیمه‌ای در فهرست 100 شرکت دوم

برای جست‌وجوی نام تعداد دیگری از شرکت‌های بیمه‌ای باید به جدول 100 شرکت دوم، در فهرست 500 شرکت برتر کشور مراجعه کرد.

 

هولدینگ شرکت بیمه پارسیان که مانند بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای دیگر سقوط را تجربه کرده است، در جایگاه 107 قرار دارد. رتبه این شرکت در فهرست سال گذشته 98 بود. شرکت بیمه سینا نیز از جایگاه 129 به رتبه 131 سقوط کرده است. اما رتبه بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای بهبود داشته است؛ از جمله هولدینگ شرکت بیمه پاسارگاد که با 3 پله صعود در جایگاه 134 قرار دارد.

 

شرکت بیمه کوثر، یکی از بهترین صعودها را در میان شرکت‌های بیمه‌ای تجربه کرده است. رتبه این شرکت در فهرست امسال نسبت به سال گذشته 27 پله صعود داشته و از 167 به 140 رسیده است.

 

شرکت‌های بیمه‌ای کار آفرین و معلم نیز هر کدام با سه رده صعود، به ترتیب در در جایگاه 152 و 163 قرار گرفته‌اند. جایگاه 100 و رتبه 66 این فهرست به هولدینگ شرکت بیمه ملت اختصاص دارد که بهبود شش پله‌ای داشته است.

 

بیمه رازی، آخرین عضو گروه موسسه‌های بیمه‌ای است که نام آن در جدول 100 شرکت دوم دیده می‌شود. این شرکت با پنج پله صعود، در جایگاه 193 قرار گرفته است.

 

دو شرکت بیمه در جدول 300تایی‌ها

به گزارش ایسنا، نام دو شرکت بیمه‌ای نیز در جدول 100 شرکت سوم دیده می‌شود. شرکت بیمه آرمان بهترین صعود را در میان موسسه‌های بیمه‌ای داشته و از رتبه 460 به 260 رسیده است اما شرکت بیمه ما، یک پله سقوط را تجربه کرده و اکنون در جایگاه 289 قرار دارد.

 

جای خالی بیمه‌ها در شاخص‌های دیگر

سازمان مدیریت صنعتی به غیر از شاخص بیشترین فروش، جدول‌های دیگری را نیز اعلام کرده که در آنها 10 یا پنج شرکت برتر، از نظر میزان ارزش افزوده، بیشترین دارایی، بالاترین اشتغال‌زایی، بیشترین صعود در رتبه فروش، بیشترین رشد فروش، بیشترین سودآوری، بیشترین صادرات و بالاترین ارزش بازار مشخص شده‌اند. نام هیچکدام از شرکت‌های بیمه‌ای در این جدول‌ها دیده نمی‌شوند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین