تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
plusresetminus
حزب الله: معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کاهش حوادث ناشی از کار، کاهش حوادث منجر به فوت و کاهش نقص عضو و قطع عضو را سه شاخص مهم روابط کاراست گفت:ضریب پوشش بیمه بیکاری برای رفع دغدغه بیکاران افزایش یافته است.
۰
کد مطلب : ۷۱۶۱۲
ضریب بیمه بیکاری برای رفع دغدغه بیکاران افزایش یافت

 به گزارش شبکه خبری حزب الله ،سید حسن هفده تن، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین روز از همایش سراسری حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری که در آبادان برگزارشد، گفت: ایجاد سیستم بیمه بیکاری یکی از مولفه های نظام جامع تامین اجتماعی در کشور است .

هفده تن  با تاکید بر استقرار نظام جامع تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید اولین ستون نظام جامع تامین اجتماعی که سیستم درمان و سلامت است را ایجاد کرده است و یکی از مولفه های اصلی این نظام جامع ایجاد سیستم بیمه بیکاری است.

وی با بیان این که پرداخت بیمه بیکاری به منظور حفظ ارزش ها و کرامت نیروی کار است، گفت:  ما ضریب پوشش بیمه بیکاری را بالا بردیم که فرد برای  مدتی دغدغه نداشته باشد و بلافاصله فرایند اشتغال مجدد او را پیگیری می کنیم.

وی افزود: بیکاری تبعات بسیار زیانبار و پر هزینه ای برای جامعه دارد چرا که انسان بیکار بی هویت است و بسیاری از نابهنجاری های جامعه نیز ناشی از بیکاری است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز امیدواری از اجرایی شدن زمینه های نظام جامع تامین اجتماعی در کشور گفت: امیدوارم تا زمان پایان این دولت دفترچه های تامین اجتماعی مثل اوراق بهادار شوند و هیچ کس برای کارهای درمانی چیزی به مراکز درمانی پرداخت نکند.‬

مهندس هفده تن شاخص های کاهش حوادث ناشی از کار، کاهش حوادث منجر به فوت و کاهش نقص عضو و قطع عضو را سه شاخص مهم روابط کار دانست و افزود: در حال حاضر بازرس کار به دنبال جریمه کارفرما نیست بلکه در کنار او قرار گرفته محیط کار را ایمن کند.

هفده تن گفت: در شرایط حاضر  باید تولید داخلی را تقویت کنیم و برای نیل به این منظور بالا بردن قدرت خرید مردم ضروری به نظر می رسد.

وی همچنین از توانمند سازی نیروی کار به عنوان یکی از مولفه های اقتصادی مقاومتی یاد کرد و افزود:  همکاری و هم اندیشی استان ها برای به فعلیت در آوردن ظرفیت های ظرفیت های بالقوه تمام استان های کشور ضروری است.‬

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین