تاریخ انتشارسه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
plusresetminus
درخواست روحانی از ارتش و سپاه؛

برای تخلیه سیل از شهرها اقدام کنید

حزب الله: رئیس جمهور گفت: از ارتش و سپاه می‌خواهم به دلیل دارا بودن تجهیزات، آب را از شهرهای استان گلستان تخلیه کنند.
۰
کد مطلب : ۱۹۳۳۳۰
برای تخلیه سیل از شهرها اقدام کنید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اولویت اصلی و حائز اهمیت، حفظ جان مردم بوده و همه اقدامات باید در راستای حفظ جان مردم انجام شود، تأکید کرد: مردم عزیز ایران باید بدانند که همه مسؤولان و نیروهای مسلح و امدادی و خدماتی از ابتدا پای کار بوده و تلاش شبانه روزی داشته اند.
 
وی از تلاش‌های مجدانه صداوسیما در زمینه پوشش مناسب خبری و بیان هشدارهای به موقع قدردانی کرد و افزود: باید با همین توان در راستای خبررسانی و اعلام شرایط به مردم تلاش‌ها ادامه یابد.
 
رئیس جمهور با اشاره به ضرورت تلاش در راستای ارائه خدمات و رفع مشکلات مردم، گفت: اینکه شمار زیادی از استان‌های کشور به واسطه بارش‌های فراوان در شرایط بحرانی قرار بگیرند، موضوعی است که کمتر سابقه داشته است.
 
روحانی با تقدیر از همه مسئولان و نیروهای مسلح، امدادگران و افرادی که در راستای رفع مشکلات مردم در مناطق سیل‌زده در چند روز اخیر تلاش کرده‌اند، اظهار داشت: از مردم که در این حوادث با صبوری در جهت عبور از شرایط بحرانی کمک می‌کنند تشکر می‌کنم و این در حالی است که باید برای ساماندهی زندگی مردم و احیا و بازسازی مناطقی که در اثر سیل دچار خسارت و آسیب شده‌اند، تلاش‌ها را تسریع کنیم.
 
رئیس جمهور ضمن ابراز تأسف از کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان‌مان در حادثه سیل و از جمله شیراز، اظهار داشت: مردم در شیراز بسیار غافلگیرانه با سیل مواجه شدند و برخی از هموطنان که مظلومانه در این حادثه جان باختند، بار سنگینی را بر دوش همه مسئولان قرار دادند تا با برنامه‌ریزی و مراقبت بیشتر راهکارهای جلوگیری از اینگونه حوادث در آینده را پیدا کنند.
 
روحانی با اشاره به ضرورت مهندسی دقیق در ایجاد کانال‌ها، سیل‌بندها و انجام لایروبی رودخانه‌ها برای پیشگیری از وقوع سیل، خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی باید بیشترین تلاش خود را برای رسیدگی به وضعیت راه‌های مواصلاتی شهرها و روستاهای مختلف داشته باشند و در راستای بازسازی جاده‌هایی که در اثر سیل تخریب شده و ارائه امکانات به مناطقی که دسترسی به آنها دچار مشکل شده است، اقدام کنند.
 
وی با اشاره به تلاش شبانه روزی همه مسؤولان، نیروهای مسلح و امدادی و خدماتی اظهار داشت: متأسفانه در این شرایط که نیازمند یکپارچگی برای خدمت به مردم هستیم، عده‌ای هم در فضای مجازی، سخنانی غیرواقع را مطرح می‌کنند که اینگونه اقدامات علاوه بر آنکه اتهام و سخنی نارواست، موجب مأیوس شدن مردم نیز خواهد بود.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم در مقابله با مشکلات همواره در صف اول بوده‌اند، گفت: در چند روز اخیر نیز به خوبی دیدیم که مردم با تلاش و کوشش در راستای حل مشکلات، تلاش گسترده‌ای داشتند و این به معنای وطن‌دوستی و ایمان و برادری مردم نسبت به هم است.
 
روحانی تأکید کرد: مردم مناطق سیل زده مطمئن باشند خسارات آنان در بخش‌های مختلف کشاورزی، زیربنایی، صنعت، حوزه‌های مختلف شغلی و مسکن با تلاش گسترده دولت جبران خواهد شد و در این راستا در جلسه فردا (چهارشنبه) دولت درباره چگونگی جبران خسارات و بازسازی مناطق خسارت دیده و اعتبارات مورد نیاز تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
 
وی اظهار داشت: مردم باید ضمن حفظ هوشیاری و مراقبت از خانواده‌شان مطمئن باشند که همه مسئولان و خدمتگزاران در کنار آنها خواهند بود.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه پایداری و حفاظت از سدها موضوعی اساسی در این شرایط بشمار می‌رود، اظهار داشت: باید وزارت نیرو در زمینه نحوه رهاسازی و ذخیره‌سازی آب پشت سد، مدیریت لازم را داشته باشد و با در نظر گرفتن شرایط پایین‌دستی و با هماهنگی دیگر بخش‌ها اقدام کنند.
 
روحانی با تأکید بر ضرورت تمرکز فعالیت‌ها در ستاد مدیریت بحران در مناطق مختلف، گفت: باید همه بخش‌ها به صورت هماهنگ و تحت مدیریت واحد عمل کنند، چرا که عدم هماهنگی مشکل‌ساز، خطرآفرین و موجب بروز بحرانی جدید خواهد شد.
 
وی ادامه داد: راه‌حل در مناطقی که بر اثر سیل دچار آب گرفتگی شدید شده‌اند، مانند شهرهای آق‌قلا و گمیشان در استان گلستان این است که بتوانیم روند تحرک آب در رودخانه‌های منتهی به دریا را با انجام اقدامات فوری بیشتر کرده و به هر شکل آب را از این مناطق تخلیه کنیم که در این راستا ارتش و سپاه پاسداران با استفاده از توان فنی و مهندسی خود می‌توانند گام‌های تأثیرگذار خود را تسریع کنند.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه سازمان هواشناسی باید در این شرایط در مناطق جمعیتی که نتیجه بارندگی‌های شدید منجر به وقوع سیلاب می‌شود، متمرکز شده و اطلاعات، هشدارها و پیش‌بینی‌های دقیق و صحیح را به موقع به مردم ارائه کند، گفت: در هر استان می‌توانیم با محوریت وزارت نیرو، کارگروهی را برای پیش‌بینی شرایط جوی نامساعد و شناسایی مناطقی که دچار سیلاب‌های ناگهانی در اثر باران‌های شدید می‌شوند، تشکیل دهیم تا بتوانیم ضمن اتخاذ تصمیمات عملیاتی، هشدارهای به موقع ارائه دهیم.
 
روحانی همچنین کاستن از بروکراسی اداری و تسریع در پرداخت خسارات به مردم را حائز اهمیت دانست و گفت: مسئولان استان‌هایی که دچار سیل شده‌اند در این ایام باید برای رفع مشکلات مسافران نوروزی تلاش‌های زیادی داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: باید برای چند روز آینده موارد و مناطقی که احتمال وقوع سیل دارد و خطرناک بشمار می‌رود، اقدامات فوری در راستای تخلیه، عدم توقف خودرو و تردد افراد انجام شود تا از وقوع خسارت‌های جانی جلوگیری کنیم.
 
در این جلسه، جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گزارشی از سفر خود به مناطق سیل‌زده در استان گلستان و مازندران و جلساتی که در روزهای اخیر برای مدیریت بحران در مناطق مختلف کشور تشکیل شده، ارائه کرد.
 
همچنین استانداران استان‌های خوزستان، لرستان، فارس، مازندران و سرپرست استانداری گلستان که به همراه اعضای ستادهای بحران این استان‌ها از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند، گزارش‌هایی از روند اقدامات انجام شده در راستای ارائه کمک‌های امدادی و خدماتی به مردم، میزان بارش‌ها در مناطق مختلف، وضعیت سدها، کانال‌ها، سیل‌بندها و رودخانه‌ها، چگونگی شناسایی نقاط بحرانی و تخلیه مردم از مناطق خطرناک، تمهیدات لازم برای اسکان موقت مردم و مسافران و برآورد انجام شده از خسارات وارد شده به منازل و بخش‌های مختلف کشاورزی، زیربنایی و صنعتی و چگونگی تلاش‌ها برای تخلیه آب از شهرها و ترمیم و بازسازی راه‌های مواصلاتی شهرها و روستاها که بر اثر سیل دچار تخریب شده‌اند، ارائه کردند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین