تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
plusresetminus
حزب الله : باشگاه استقلال اعلام کرده قصد طرح دعوی به دادگاه بین المللی ورزش را دارد تا از حق خود در خصوص سوپر جام دفاع نماید، آنها حکم صادره از سوی کمیته انضباطی را قبول ندارند.
۰
کد مطلب : ۱۷۸۰۷۶
گره‌کوری که با دندان هم باز نمی‌شود/ نقش شفر و ملکی در سوپر جام
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «سوپر جام»، اتفاق ویژه‌ای بود که در فوتبال ایران نیفتاد! تا واژه «سوپرجام» تبدیل به پرمصرف ترین واژه در دایره لغات فوتبال نویسان در هفته‌های اخیر باشد. پرونده پیچیده سوپرجام حالا تبدیل به یکی از معضلاتی شده که فدراسیونی‌ها با آن درگیر هستند و استقلالی‌ها هم قصد کوتاه آمدن از مواضع خود را ندارند. 
 
استقلالی‌ها در حالی برای احقاق حق خود در پرونده سوپرجام پافشاری می‌کنند و قصد طرح دعوی با صرف هزینه‌های مرتبطه به دادگاه بین المللی ورزش را دارند که چند ماه پیش به راحتی می‌توانستند با این مقوله برخورد کرده و از سوپرجام برای خود یک فرصت می ساختند. 
 
بسته بودن پنجره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس بهترین فرصت را برای آبی‌های پایتخت ایجاد کرد تا با تیمی قدرتمند در زمان تعیین شده در این بازی حضور یافته و فصل را با روحیه‌ای مناسب آغاز کنند. نه اینچنین با تنش و دعوا. اما آبی ها این فرصت را با دست خود تبدیل به تهدید کردند.
 
استقلالی‌ها چند ماه پیش می‌توانستند این گره را به راحتی با دست باز کنند اما تصمیمات عجیب باعث شد تا سوپرجام تبدیل به گره کوری شود که حالا حتی باز کردن آن با دندان هم چندان ممکن نمی‌نماید.
 
اگر آبی‌ها در سوپرجام به چالش بزرگی برخورد کرده و امیر حسین فتحی سرپرست این باشگاه با علم به بلا نتیجه بودن، انرژی زیادی را صرف حل و فصل این پرونده کرده و می‌کند، حاصل تصمیمات عجیبی است که چند ماه پیش در مجموعه فنی و مدیریتی استقلال گرفته شد.
 
در واقع نطفه عدم حضور استقلال در سوچرجام در گفته‌های وینفرد شفر بسته شد. سرمربی آبی پوشان که می‌توانست خیلی راحت و در موعد مقرر در تهران حضور یافته و هم نقل و انتقالات تیمش را مدیریت کرده و هم تمرینات آبی پوشان را به موقع آغاز کند، بر خلاف عرف معمول دیرتر از زمان مقرر به تهران آمد و طولانی شدن تعطیلات شفر بود که هم روند آماده سازی این تیم را مختل کرد و هم منجر به وقفه طولانی در نقل و انتقالات شد.
 
شفر که شرایط تیمش را برای سوپرجام مناسب نمی‌دید با طرح موضوع نا آمادگی دو تیم استقلال و پرسپولیس و احتمال وقوع مصدومیت برای بازیکنان دو تیم در آستانه رقابتهای آسیایی، خواهان لغو بازی (لااقل در زمان مقرر) شد تا «تخم لق» لغو شدن سوپرجام اینچنین کاشته شود. 
 
پس از آن استقلالی‌ها تیم شان را برای گذراندن اردوی پیش فصل به ترکیه فرستادند و با راهکار (بخوانید ترفندی) کاملا مبتدیانه برنامه اردو را به نوعی تنظیم کردند که در زمان اعلام شده برای برگزاری دیدار سوپرجام تیم شان در تهران نباشند.
 
بازی غیر معمولی را که شفر در پروژه برگزار نشدن سوپرجام آغاز کرد، ملکی رئیس هیات مدیره آبی‌ها به بدترین شکل ممکن به پایان رساند و بنا به گفته فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، او بود که به عنوان نماینده تام الاختیار باشگاه قطعی بودن عدم حضور تیمش در تاریخ ۲۹ تیر در تهران را تایید کرد تا این اعلام مبنای تصمیماتی باشد که به ضرر استقلال تمام شد. فتاحی اعلام کرد که حتی صدای ضبط شده ملکی هم موجود است.
 
اگر استقلالی‌ها امروز در پرونده سوپرجام مغموم هستند و ناامیدانه تلاش می‌کنند تا این گره کور را به سختی را با دندان باز کنند، این معضل حاصل سلسله اشتباهاتی بود که از راس کادر فنی این تیم (سرمربی) آغاز شد و به راس کادر مدیریتی (رییس هیات مدیره) خاتمه یافت. در واقع تیر خلاص را ملکی عضو هیات مدیره آبی پوشان در این پرونده به پیکر تیم خودش زد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین