تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
plusresetminus
حزب الله : مقامات امنیتی فرانسه روز چهارشنبه از تخلیه ساکنان شهرکی در منطقه بادوکالی به دلیل کشف یک کارتن محتوی صابون ساخت سوریه خبر دادند!
۱
کد مطلب : ۹۵۶۰۷
کشف صابون "ساخت سوریه" جنجال بپا کرد!/عکس
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پلیس شهرک "ویل دپراوی لا بویسر" در منطقه بادوکالی فرانسه اعلام کرد که در پی کشف یک کارتن که روی آن عبارت "ساخت سوریه" نوشته شده بود، برای حفظ امنیت ساکنان این شهرک، تمامی آنان از منطقه بیرون برده شدند.

به نوشته "رأی الیوم"، در پی گزارش یکی از ساکنان خیابان "لا ریپابلیک" (جمهوری) مبنی بر وجود یک بسته مشکوک، اهالی این خیابان و دانش آموزان دبیرستان کارنو در این منطقه از محل بیرون برده شدند.

کشف صابون
به گفته پلیس منطقه فیسی بوردون، آنچه موجب افزایش نگرانی این شهروند شده بود، خروج روغن سیاه رنگ از قطعات سیاه رنگ داخل این کارتن بود.

رئیس پلیس این منطقه تاکید کرد که تخلیه ساکنان، با هدف حفظ امنیت آنان صورت گرفته، زیرا "پلیس وطیفه دارد هرگونه شک و نگرانی را برطرف کند و از جان شهروندان محافظت نماید".

کشف صابون

صابون مشهور غار تولید شده در شهر حلب سوریه

پس از حضور واحد کشف و خنثی سازی بمب در محل، مشخص شد که بسته هراس‌انگیز، یک کارتن محتوی صابون است که در شهر حلب سوریه تولید شده و به دلیل مرور زمان، رنگ آن به تیرگی گراییده و روغن آن خارج شده است.

ساکن ساختمانی که این جعبه صابون با عبارت "ساخت سوریه" در انبار آن پیدا شده، به پلیس گفت: یکی از دوستان فرزندم از ما خواسته بود این بسته را در انبار نگهداری کنیم.

این در حالی است که عبارت "ساخت سوریه" در سال های اخیر، همواره موجب نگرانی و وحشت نیروهای امنیتی فرانسه بوده است.

گفتنی است، صابون محلی تولید شده در شهر تاریخی حلب سوریه موسوم به صابون "غار"، از شهرت بسیاری برخوردار است و بسیاری از سوری ها حتی آن را با خود به خارج از این کشور می برند.
منبع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین