تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
plusresetminus
حزب الله :سخنگوی قوه قضائیه گفت: رئیس قوه قضائیه پیشنهاد عفو محکوم اعدامی را مطرح کرده و در صورت پذیرش مقام معظم رهبری این فرد مشمول عفو می‌شود.
۰
کد مطلب : ۳۵۹۶۴
از تبرئه جمشید بسم الله خبر ندارم /پرونده واسطه اصلی اخلال ارزی هنوز به دادگاه نرفته است

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حـــزب الله ، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری روز دوشنبه با اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: در این ایام تعدادی از مرزبانان ما توسط ضدانقلاب به شهادت رسیدند و من این حادثه را به خانواده‌های آن‌ها،‌ مردم و نیروی انتظامی تسلیت می‌گویم و امیدوارم با همکاری نیروهای امنیتی هرچه زودتر این عاملان این حادثه در داخل و خارج از کشور (با همکاری کشورهای همسایه) دستگیر شده و به مجازات برسند.
وی با اشاره به زنده ماندن یکی از محکومان به اعدام پس از اجرای حکم گفت: این فرد حدود یک کیلوگرم هروئین داشته و به اعدام محکوم شده و مراحل خود را طی کرده بود.
محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: کلیه کسانی که در خصوص مواد مخدر محکوم می‌شوند چه اعتراض داشته باشند چه نداشته باشند پرونده‌شان به تهران می‌آید و حکم باید تایید شود. پرونده این افراد در کمیسیونی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و اگر مستحق تخفیف باشند در مجازات آنها تخفیف داده می‌شود.
سخنگوی قوه قضایه اظهار کرد: این فرد با توجه به سابقه و میزان موادی که داشته مشمول عفو نشده بود و حکمش به مرحله اجرا در می آید. وقتی به دار آویخته می‌شود و او را پایین می‌آورند تشریفاتی وجود دارد که باید رعایت شود. یعنی پزشک متخصص باید اظهار نظر کند که سلب حیات شده است یا نه.
محسنی‌اژه‌ای گفت: وقتی این فرد به پزشکی قانونی منتقل می‌شود مامور سردخانه متوجه می‌شود که آثار حیات در او باقی است؛ لذا اینکه گفته می‌شود بعد از ۲۴ ساعت متوجه شده‌اند این فرد زنده است،‌ غلط است؛ زیرا حداکثر دو ساعت و نیم بعد از اجرای حکم مامور سردخانه متوجه زنده بودن او می‌شود.
وی افزود: در رابطه با حال او هم امروز خبردار شدم که هوشیاری خود را امروز بازیافته و به بخش عمومی منتقل شده و حال او رو به بهبودی است.
وی ادامه داد: بحث حقوقی در این باره مطرح شد و رییس قوه قضاییه هم در مورد آن توضیحاتی دادند. از لحاظ حقوقی و شرعی مسئله پیچیده‌ای نیست برای اینکه اعدام یعنی سلب حیات. طناب دار وسیله‌ای برای سلب حیات است. بعدا کشف می‌شود که حیات سلب نشده است.
سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: در سوالاتی که در رسانه‌های مطرح شده بود این سوال وجود داشت که آیا می‌شود فردی دوباره اعدام کرد؟ در صورتی که اعدامی صورت نگرفته و سلب حیات محقق نشده است.
محسنی‌اژه‌ای گفت: حالا در مورد اینکه آیا الزاما باید این فرد را اعدام کرد یا می‌توان مانند بقیه برای او تقاضا کرد باید گفت این امر شدنی است. رییس قوه قضاییه هم گفتند برای پیشنهاد عفو اقدام می کنند کما اینکه ما در غیر از موارد این چنینی هم عفو داریم و گاهی اوقات قاضی با اینکه محکوم را مستحق اعدام می‌داند، به او یک یا دو درجه تخفیف می‌دهد.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبری حزب الله در موردپرونده موسوم به  اخلالگران ارزی نیز  گفت:  پرونده دارای دو سه قسمت بوده که عده‌ای محکوم شدند و فردی که به عنوان واسطه مهم در این پرونده بوده  هنوز پرونده اش دادگاه نرفته که چند نفر هم بازداشتی دارد.
محسنی‌اژه‌ای  همچنین  در   مورد تبرئه فردی به نام جمشید بسم الله در پرونده اخلال ارزی گفت: این که این فرد تبرئه شده یا خیر اطلاع ندارم.محسنی‌اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوال دوم خبرنگار حزب الله  مبنی بر اینکه آخرین جزئیات دستگیری مدیران ارشد  گمرک  در جنوب کشور چیست؟ و آخرین اطلاعات در مورد این پرونده چی می باشد ، اظهار کرد: این پرونده هنوز به دادگاه ارسال نشده است و باید گفت که یک پرونده بسیار سنگین به شمار می‌رود.
اژه‌ای تأکید کرد: در این پرونده تعداد زیادی از افراد دستگیر شده‌اند و تعدادی نیز با قرار وثیقه موقتاً آزاد شده‌اند. 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین