تاریخ انتشارسه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
plusresetminus
با ۲ هفته تأخیر به دلیل حادثه پلاسکو

«تولد ماه» بهمن برای غلامحسین امیرخانی برگزار می شود

15بهمن ماه برنامه «تولد ماه» با ۲ هفته تاخیر به دنبال وقوع حادثه پلاسکو، برای غلامحسین امیرخانی برگزار می شود.
۰
کد مطلب : ۱۳۲۷۴۲
«تولد ماه» بهمن برای غلامحسین امیرخانی برگزار می شود
 

 

                        
                       
                       

امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر که بیستمین «تولد ماه» به برگزاری جشن تولد غلامحسن امیرخانی پیشکسوت خوشنویسی اختصاص دارد، گفت: تولد استاد امیرخانی دوم بهمن است اما با توجه به وقوع حادثه پلاسکو و شهادت آتش نشانان در ساختمان پلاسکو این برنامه به تعویق افتاد و ۱۵ بهمن ماه آن را برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: «تولد ماه» رویدادی است که جرقه برگزاری اش بعد از برگزاری یادبود استاد جوادی پور در مجموعه مدیریتی موزه امام علی (ع) به ذهن مان رسید. در واقع از خودمان پرسیدیم چرا باید بعد از فوت یک هنرمند برای بزرگداشت اش برنامه ریزی کنیم و چرا در زمان حیات هنرمندان برای آن ها برنامه ای تدارک نبینیم که با نشاط و امید همراه باشد. به دنبال این فکر این برنامه شکل گرفت. به دنبال آن چند آیتم در نظر گرفتیم برای کسانی که «تولد ماه» برای شان برگزار می شود از جمله اینکه سن آن ها بالای ۶۰ سال باشد، جزو سرآمدان قلمداد شوند، تاثیر آموزشی داشته باشند، شاگرد پروری کرده باشند و به حسن خلق مشهور باشند.

عبدالحسنی در ادامه بیان کرد: «تولد ماه» تنها برنامه ای است که هیچ کنداکتوری ندارد و نمی دانیم چه اتفاقی رخ می دهد چون هیچ کنداکتوری نداریم و در همان برنامه سخنرانان مشخص می شوند.

وی اظهار کرد: در اسفندماه نیز برنامه تولد ماه دیگری را نیز تدارک می بینیم. این برنامه ریزی به گونه ای است که با ایام فاطمیه تداخل نداشته باشد.

پیش از این برای هنرمندانی چون حسین محجوبی، ابراهیم حقیقی، قباد شیوا، علی نصیریان، امین تارخ، حسین علیزاده و جواد علیزاده «تولد ماه» در موزه امام علی (ع) برگزار شده است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین